ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
След жалба на пловдивчанин: Глобиха Billa за шашма с промоционална бира! | ||||||
| ||||||
Сигналът на мъжа до КЗП е от 1 юли миналата година. Потребителят посочил, че в брошурата за периода 27.06.2019 г. - 03.07.2019 г. е обявена промоция "Вземи две, плати едно", като конкретно визира бира "Леденика" 1 литър. Подателят сезирал контролния орган, че от началната дата на стартиране на кампанията до датата на подаване на сигнала ходил 4 пъти до "Билла"-та на бул. "Македония", но въпросната бира така и не намерил. Дори ходил до магазина на "Коматевско шосе", но и там ударил на камък. Така служители на КЗП организирали проверка в магазина на бул. "Македония“: В търговската зала на обекта били изложени и се предлагали стоки на промоционални цени. На видно и достъпно за потребителите място в търговския обект били поставени рекламни брошури, които масово се разпространяват и на територията на град Пловдив. Разгледана била и рекламната брошурата, в която била обявена промоция с текст "Вземи две, плати едно". В хода на проверката е констатирано, че в търговския обект не се поддържат количества от поместения в брошурата продукт (1+1 бира "Леденика" от 1 литър). На щанда с бира е поставено табло, информиращо за обявената промоция, на което пишело, че всички оферти 1+1 са валидни до изчерпване на количествата. Същият надпис бил поместен с дребен шрифт на последна страница на брошурата. По време на проверката мениджърът на обекта заявил, че на въпросната дата бирата се е предлагала за продажба, но тъй като клиентите закупували в големи количества, същата се е изчерпала. Последвала документална проверка, където били разгледани покупни документи, удостоверяващи заредени количества от бира "Леденика" 1 литър във въпросния период – общо били в магазина били заредени 9 промоционални комплекта от по 2 бири. Според Закона за защита на потребителите за нелоялна практика може да се смята тази, при която има кумулативното наличие на следните елементи: - Покана отправена от търговеца до потребителя за покупка на определени стоки или услуги на определена цена. - Невъзможност да се достави тази стока или услуга или да се достави в "разумно количество“. - Непосочване на разумно основание, поради което не може да се достави стоката или услугата в разумно количество. Така бил съставен акт, в последствие и наказателно постановление, срещу което от "Билла" подали жалба в съда. Според магистратите, от доказателствата по делото се установи, че за целия едноседмичен период на промоцията в процесния магазин са осигурени общо 9 промоционални комплекта от по две бири "Леденика", за които важи промоцията "плати една, вземи две бутилки". Това количество с оглед вида на стоката, нейната цена и мащаба на рекламната кампания (констатирано е, че брошурите масово се разпространяват на цялата територия на град Пловдив) по никакъв начин не може да се счете за разумно и достатъчно с оглед реална защита интересите на потребителите. В същото време както в брошурите, така и на място в магазина липсва посочено разумно основание, поради което задължението за доставка на разумно количество не може да бъде изпълнено. Според съда, възражението че деянието на жалбоподателя е несъставомерно, доколкото на брошурата е отбелязано, че "всички оферти са валидни до изчерпване на количествата" е неоснователно. Това би било добросъвестно само ако търговецът е осигурил разумна начална наличност, кореспондираща на естеството на стоката или услугата, обема на направената реклама и предложената цена. При отчитане на естеството на промоционалната стока (разпространена марка бира), промоционалната цена ( 1 лев и 49 ст.) и обема на извършената реклама (брошурите свободно се разпространявали из град Пловдив) съдът намира, че у търговеца липсва добросъвестност, доколкото осигуреното количество (9 промоционални пакета от по 2 бири) за целия срок на промоцията (1 седмица) не може да се счете за разумно и пропорционално, поради което и търговецът не може да се освободи от отговорност с доказване, че върху брошурите е било налично отбелязване, че промоцията важи до изчерпване на количествата. Затова и глобата от 1500 лева била потвърдена. Решението подлежи на обжалване пред пловдивския административен съд. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Премахват незаконни постройки от възлово място в центъра на Варна
13:44 / 27.03.2024
Цеци Красимирова: Да, развеждам се
12:18 / 27.03.2024
Победителят от Hell's Kitchen с нова луксозна придобивка
11:55 / 26.03.2024
Пожар във Варна!
11:52 / 26.03.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
14:26 / 27.03.2024
Важно за всички варненци от НАП Варна, над 4,2 млн. лв. са замесени
09:46 / 26.03.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: