Собственици на фирми се оплакват от мобилен оператор заради предсрочно спиране на услугите

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (2)
09:03 / 26.09.2023
2723
Бизнес клиенти на мобилен оператор се оплакват от предсрочно спиране на мобилните услуги. Собствениците на фирмите твърдят, че след преустановяването на мобилните услуги, когато те сигнализират, че няма да продължат договорните си отношения, предава БНТ.

От мобилния оператор отричат да има връзка между решението на фирмите и спиране на телефонните услуги.

Оказва се обаче, че няма институция, която ефективно да защити фирмите.

Фирмата на Борислав Минков е дългогодишен клиент на мобилен оператор. Договорът им бил до 5 юни тази година, но на 22 май получава имейл, че мобилните услуги ще бъдат спрени.

От оператора им казват, че имат неплатени фактури.

"Намериха, че има някакви фактури, които не са платени, когато се загледахме те си бяха чисто нови, те бяха издадени още в този ден", заяви Борислав Минков, управител на IT компания.

Според него причина за проблемите на фирмата му е устното предупреждение за смяна на мобилния оператор с друг.

"В разговора се разбра, че хората искат да си подпишем новия договор и едва ли не ние не трябва да се интересуваме от условията, конкретната дума беше "Ние си искаме парите", което едва ли не ние сме длъжни да дадем 2 години напред", допълни Борислав Минков.

От мобилния оператор ни отговориха писмено.

"Операторът не прекратява достъпа до ползваните услуги, ако съответният клиент спазва условията по своя договор. Всички клиентите биват информирани преди изтичането на техния договор и имат достатъчно време да изберат нова оферта или да предприемат друго действие. Принципно договорите за мобилни услуги могат да бъдат прекратени в съответствие с условията, посочени в тях, както и приложимите Общи условия. Общите условия са неразделна част от договорите на абонатите, а раздел 9 oт тях урежда конкретните условия, при които се инициира прекратяване на договор".

Според телекома има отделни основания за преустановяване на мобилните услуги при нарушения в зависимост дали са единични или със системен характер. А на въпроса допустимо ли е мобилните услуги да бъдат прекратени в деня на известяването, от оператора обясняват:

"Ако в договора не е уговорено друго, се прилага редът за прекратяване, описан в Общите условия. Операторът предприема стъпки по спиране на услугата или прекратяване на договора на основание Общите условия при настъпване на нарушение – тоест при установено нарушение се прекратява договорът, за което потребителите биват уведомявани".

Отправихме запитване и към Комисията за регулиране на съобщенията. Регулаторът е този, който със свои решения одобрява Общите условия на мобилните оператори.

"Законът за електронните съобщения и актовете по прилагането му не регламентират процедура и срокове за едностранно прекратяване на договора от страна на мобилния оператор. Този процес следва да е уреден в общите условия на съответния доставчик, като самата процедура се реализира на плоскостта на договорното право, а когато абонатът е търговец и в съответствие с Търговския закон. КРС няма правомощия да контролира точното изпълнение на договорни права и задължения, включително такива, свързани с едностранно предсрочно прекратяване на договора по инициатива на оператора", допълват от КРС.

Консултирахме се и с независим адвокат.

"Най-фрапиращото е твърде краткия срок, който операторите са запазили чрез техните Общи условия да решат дали да прекратят договора на един клиент. Осъществяване на правомощията на КРС да се осигури достатъчно дълъг период", коментира адвокатът Милен Русев.

С граждански искове и отнасяне на казуса в съда всъщност не се достига до решаване на проблема за бизнеса.

"Целта на бизнес клиентите е да си запазят номера, а когато договорът им бъде прекратен те няма как да реагират да си прехвърлят номера към друг оператор и един граждански процес до голяма степен е безсмислен", каза още Милен Русев.

Освен това подобен съдебен процес често отнема до 5 години и не гарантирана възстановяване на телефонните номера.

Виж коментарите (2)

Още по темата (109):
21.03.2025 КЗП обвини Йеттел в непрофесионализъм и предоставяне на подвеждаща
информация
20.03.2025 ВАС отмени като неправилно определение на АССГ, увеличението на цените на "Йеттел България"
14.03.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Това касае всички българи, които са заинтересовани от развитието на казуса с "Виваком" и промяната в договорите
28.02.2025 ВАС потвърди забраната на КЗП "Виваком България" ЕАД да индексира цените на месечните такси
23.02.2025 Организации искат затвор за управителите на телекомите, които нарушават потребителските права
27.01.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Твърденията, че отнемането на лицензите на операторите ще остави потребителите без мобилни услуги не отговарят на истината
Още новини от Национални новини:
Пламен Павлов: Денят на избухването на Априлското въстание трябва...
Близо 700 военни ще преминат през парада на 6 май, техника няма д...
Енергийният министър: От 1 юли ще има нов начин за определяне на ...
Външно с важно предупреждение след ракетни удари на хутите срещу ...
Ботьо Ботев за убийството в Хасково: Възникнал е скандал между Ив...
Детето, хвърлено от мост в Луковит: Мъжът ме преследваше с малка ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).