Търговски веригите не си спазват обещанията за намаления

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (3)
10:38 / 04.06.2023
1172
Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка“.

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.

Виж коментарите (3)

Още по темата (612):
19.05.2025 КЗК следи повишаването на цените на храните и предстоящото въвеждане на еврото в България
17.05.2025 Кои храни поскъпнаха и кои станаха по джоба ни – данните на ДКСБТ
16.05.2025 Икономист: Качественият хляб е скъп, нормално е. Цената му не се повлия от вдигнатото ДДС
16.05.2025 Вече се продават във Варна: Ето каква е цената!
15.05.2025 Икономист изброи храните, които у нас са най-скъпи спрямо цяла Европа
13.05.2025 Бизнесдама: Ситуацията е безпрецедентна! Нямаме никаква реколта от традиционните български плодове
Още новини от Национални новини:
Въпрос в мрежата: Тази маркировка от третокласник ли е рисувана?
Производители се оплакаха: Борсите са затрупани с домати от Албан...
АББ: Банките в България предлагат най-ниските лихвени проценти в ...
Медицинските специалисти в готовност на протестни действия заради...
Белобрадова за скандала в ЕП с Никола Минчев: Той няма никакви пр...
Желязков отива на аудиенция при папа Лъв XIV, ще се срещне и с Дж...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).