Учени от Швеция установиха, че руската ваксина е най-ефективна от всички
Автор: Екип Varna24.bg 10:33 / 10.03.2021Коментари (1)515
Шведски учени от университета в град Умео установиха, че "векторните ваксини" като “Джонсън и Джонсън" и “Спутник-V" са по-ефективни от всяка друга ваксина срещу коронавирус. Освен това руската ваксина е най-ефективна.

Наскоро изследователи от университета в град Умео, заедно с изследователи от Германия и Холандия, публикуваха труд в научното списание PNAS, която показва, че някои ваксини навлизат в клетката по различен начин, отколкото се смяташе досега, което означава, че те могат да работят по-добре от други ваксини.

"По-рано се смяташе, че всички ваксини, в които аденовирусът се използва като носител, използват протеин S като "ключ“ за влизане в клетките. Но когато се опитахме да повторим това в лабораторията, не можахме да го докажем. След това започнахме да изучаваме друг протеин, така нареченият хексон, и видяхме, че точно този протеин действа като "ключ“ за клетката.

Тъй като аденовирусът съдържа само дванадесет S протеина, но цели 240 хексона, ясно е, че ваксините с хексонови протеини като "ключове“ са по-ефективни от ваксините, които използват протеин S. Все още не сме доказали това. Но вече е ясно, че ваксините с 240 ключа са по-ефективни от ваксините с 12 ключа “, обясни Никлас Арнберг, професор по вирусология в университета в Умео.

“Означава ли това, че ваксините “Джонсън и Джонсън" и “Спутник-V" са най-ефективни?

Вие приемате ваксината “Джонсън и Джонсън" само с една доза, а руската ваксина с две. Това води до там, че “Спутник-V" осигурява по-добра защита от “Джонсън и Джонсън", след като се ваксинира с две дози."

Изследователският екип на Никлас Арнберг използва новата, носител на Нобелова награда технология за редактиране на генома CRISPR-Cas9 в своите изследвания. Смята се, че откритието има значителни последици за борбата срещу бъдещите пандемии.

Още по темата: общо новини по темата: 9290
13.04.2021 »
предишна страница [ 1/1549 ] следващата страница

Като е ефективна да се дупне сПутника.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Април 2021 г. »
Парламентарни избори 2021 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Ремонт на Аспаруховия мост
Григор Димитров на турнири през 2021 г.
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.

Варненци във facebook