В България - над 36% от парите за храна, в Европа - до 20%

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
09:16 / 18.04.2012
619
През 2011 г. относителният дял на разходите за храна от общия разход достига 36.2%, съобщава Националният статистически институт. Това е леко намаление спрямо 2010 година, когато за храна са отивали над 37 процента от доходите, и е на нивата от 2009 и 2008 година.

Статистическите данни в динамика за по-дълги периоди от време свидетелстват за промени в структурата на потреблението на българските домакинства. През последната година домакинствата намаляват консумацията на хляб и тестени изделия с 1.3 кг и през 2011 г. тя достига 106.7 кг средно на лице.

Продължава тенденцията на повишаване на консумацията на месо, риба и рибни продукти, плодове и зеленчуци. Известно понижение се наблюдава при консумацията на прясно и кисело мляко, а също и на кашкавал.

Понижава се потреблението на цигари от 591 броя на лице през 2010 г. на 547 броя през 2011 година. Намалява и потреблението на алкохолни напитки от 23.6 литра през 2010 г. на 23.2 литра на лице от домакинство през 2011 година. Сравнението с повечето страни в Европейския съюз показва, че като процент българите харчат най-много от парите си за храна, като в Европа този разход не надхвърля 18-20 на сто от общите харчове.


Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
Премиерът: Поздравления за новия папа Лъв XIV. Нека работи за по-...
Отстъпка на таксите за паркиране през втората половина на годинат...
Бойко Борисов поздрави новия папа: Нека бъде глас на мира и състр...
Наталия Киселова поздрави папа Лъв XIV за избирането му
Можем ли да се лекуваме в България, ако се осигуряваме в друга ст...
Проф. Митко Димитров: Никой няма точна сума колко са парите в обр...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).