В условията на криза промоциите стават още по-важни за близо 70% от потребителите

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
08:00 / 17.03.2021
1622
Kризата с Covid-19 е довела 67% от потребителите до решението да обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени,  като почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция. Това са само част от промените в потребителското поведение на българите според данните от национално представително пазарно проучване "Потребителите и кризата“, проведено от "Прогрес консулт“ по поръчка на Лидл България през февруари 2021 г.

Само 33,1% споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете: при жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените, е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

"Според резултатите от проучването Лидл България е веригата с най-висок Net Promoter Score – показател, измерващ базовото отношение на клиентите към ползваните от тях вериги. Според този показател клиентите на Лидл България са удовлетворени и с готовност биха дали добри референции за нея сред останалите потребители“, заяви Росен Кутелов, управител на "Прогрес консулт“.

"Резултатите от това проучване ясно показват, че  цените и изгодните предложения придобиват все по-голямо значение за българския потребител, наред с желанието за качество на купуваните стоки. Данните показват, че в Лидл България отговаряме адекватно на променящите се потребности. Неслучайно започнахме годината с въвеждането на "Lidl цена“, която обединява изгодните предложения с намалени или много конкурентни на пазара цени, но и гарантира същото високо качество на предлаганите от нас продукти под собствена марка. Много важен за нас е още един от ключовите показатели в проучването, който измерва отношението на клиентите към веригите, в които пазаруват. Резултатът отчетливо показва, че нашите усилия в подкрепа на клиентите водят до удовлетворени потребители, които биха препоръчали Lidl в България. Това доверие ценим изключително много и за него работим всеки ден“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Съвсем естествено промоциите заемат ключово място в потребителския избор, показват данните от проучването. 62% посочват, че вярват и често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете. Двойно по-малко – 30,4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване, като малко над другите – 35,3%, са тези, които отиват до хипермаркет само веднъж седмично. Проучването показва още и, че мнозинството от хората пазаруват със списък. Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с  малко неща извън списъка - 46,3%. Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24,6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските. Почти половината от потребителите – 46% – декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чуждестранния.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Делян Добрев: Всеки път, когато са ме викали в кабинета на Пеевск...
Meteo Balkans: Идват нови валежи. Има риск от наводнения, това мо...
От кои вируси трябва да се пазим тази пролет
Рибарите по морето са много притеснени
Д-р Аспарух Илиев от Берн: Спрете с целуването на бебето и струпв...
Студентски стол в голям наш град стана хит: Предлага салата за 1,...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).