Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
В условията на криза промоциите стават още по-важни за близо 70% от потребителите
Автор: Екип Varna24.bg 08:00 / 17.03.2021Коментари (0)1599
Kризата с Covid-19 е довела 67% от потребителите до решението да обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени,  като почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция. Това са само част от промените в потребителското поведение на българите според данните от национално представително пазарно проучване "Потребителите и кризата“, проведено от "Прогрес консулт“ по поръчка на Лидл България през февруари 2021 г.

Само 33,1% споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете: при жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените, е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

"Според резултатите от проучването Лидл България е веригата с най-висок Net Promoter Score – показател, измерващ базовото отношение на клиентите към ползваните от тях вериги. Според този показател клиентите на Лидл България са удовлетворени и с готовност биха дали добри референции за нея сред останалите потребители“, заяви Росен Кутелов, управител на "Прогрес консулт“.

"Резултатите от това проучване ясно показват, че  цените и изгодните предложения придобиват все по-голямо значение за българския потребител, наред с желанието за качество на купуваните стоки. Данните показват, че в Лидл България отговаряме адекватно на променящите се потребности. Неслучайно започнахме годината с въвеждането на "Lidl цена“, която обединява изгодните предложения с намалени или много конкурентни на пазара цени, но и гарантира същото високо качество на предлаганите от нас продукти под собствена марка. Много важен за нас е още един от ключовите показатели в проучването, който измерва отношението на клиентите към веригите, в които пазаруват. Резултатът отчетливо показва, че нашите усилия в подкрепа на клиентите водят до удовлетворени потребители, които биха препоръчали Lidl в България. Това доверие ценим изключително много и за него работим всеки ден“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Съвсем естествено промоциите заемат ключово място в потребителския избор, показват данните от проучването. 62% посочват, че вярват и често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете. Двойно по-малко – 30,4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване, като малко над другите – 35,3%, са тези, които отиват до хипермаркет само веднъж седмично. Проучването показва още и, че мнозинството от хората пазаруват със списък. Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с  малко неща извън списъка - 46,3%. Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24,6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските. Почти половината от потребителите – 46% – декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чуждестранния.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Матури 2024 г.
Парламентарни избори 2024
Стрелба в Москва
Природни стихии
Избори в Турция
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: