Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Въпреки, че има сложени табели е страшно: Ето какво се случва по родните магистрали, докато се работи!
Автор: Екип Varna24.bg 12:24 / 19.03.2024Коментари (0)1915
©
През миналата година, например, знаете има и геодезисти, които тръгват да мерят един път или магистрала, когато тя трябва да бъде ремонтирана и се прави заснемане, и част от тяхната задача, съгласно изискванията и нормите, е на всеки 10 м да се слагат йодезични пирони. Те се забиват в асфалта и маркират определени точки така необходими после за измерването. И те на високо натоварените наши пътища и магистрали с какви ли не автомобили и тежки, леки с високи скорости, дебнат в определен промеждутък от секунди да ходят там, за да забият пирончето. Въпреки че има сложени временни табели, оказващи, че се работи, да се намали скоростта и така нататък, дисциплината на водачите е извън всякаква критика и имаме за миналата година четири човека загинали, блъснати от автомобили на място загинали – геодезисти. Това каза за предаването "Визия нула" професор Чавдар Колев от Висшето техническо училище "Тодор Каблешков“.

"4 човека и доколкото разбирам това е близо един процент от всички загинали от пътни произшествия в България. В името на какво? Че всички добри намерения водят към ада. И това как може да се преодолее? Ето в наши дни с високи технологии, които всички, всички професионалисти, непрофесионалисти да речем се чували за тях – дрон. Дронът минава със съответната програма, заснема територията, точността е много добра, характерни точки също са заснети, чийто координати се знаят и оттук натам се получава един модел, за който въобще не е необходимо някой да ходи там да го блъскат колите и да забива пирончета. Нещо, което, обаче, трябва да отпадне от нормативната уредба, да ги задължават тези хора да бият тези пирони. Нали две неща - едното е да се въведете технологията и второ да се отмени това задължение. Или пък измерването - ето друг фактор, много важен технически за безопасността", коментира професорът.

"Много рядко мисля, че само за магистралите и то за определени участъци биват възлагани поръчки на специализирани лаборатории, които в България са две, три максимум, максимум, но все пак са достатъчни да измерват параметрите на съществуващия път. Това са носимоспособност, равност, гладкост и други такива да не занимавам аудиторията, която става инструментално с едни специализирани автомобили, вътре с доста електроника и така нататък, модерни, които като минат има и георадари също така, които да заснемат каква е настилката, колко е дебела, какви пластове има и така нататък. И всичко това е напълно първо безопасно, защото голям автомобил върви си и не пречи никому, на второ място става много бързо, много точно измерване и дава резултати за куп физически и механически параметри на конструкцията, по които грамотният инженер много лесно може да направи анализ и да оцени състоянието на настилката и степента, до която тя е износена и още колко живот й остава на нея. Тези неща не се правят на по-ниските категории пътища, да речем втори и трети клас и така нататък, доколкото знам впрочем, освен по някакво изключение и моето мнение е, че ако тази практика, която е нормална за нормалния свят, бъде прилагана ежегодно или там на определените експлоатационни периоди за всички пътища, то ние вече ще имаме една доста по-различна картина. И планирането на ремонтите, и поддържането на пътищата вече ще бъде наистина на една строга научна математическа основа, а не на политическите виждания на някои", подчерта Чавдар Колев.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Парламентарни избори 2024
Великден 2024 г.
Алексей Навални почина
Бюджет 2024
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: