Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Въвеждат строги правила за професионалните домоуправители
Автор: Екип Varna24.bg 09:47 / 21.09.2022Коментари (0)649
© Varna24.bg
Всеки домоуправител вече трябва да е с висше образование. Това предвиждат промени в Закона за управление на етажната собственост, публикувани за обществено обсъждане до 3 октомври. Изискването за притежаване на диплома за висше образование е само за фирмите, които се занимават с поддръжката на общите части в многофамилни жилищни сгради, посочват експертите.

Домоуправител, който живее в блока и е избран от общото събрание, не е длъжен да бъде висшист, коментира Ламбо Попов, председател на Асоциацията на професионалните домоуправители, за в. "Телеграф“.

Причината за въвеждането на строгата регулация за професионалните домоуправители е, че до момента не е имало никакви изисквания към тези дружества. На пазара влезли всякакъв тип желаещи да се занимават с тази дейност, без да имат никаква предварителна подготовка, ресурс, нито кадрова или административна обезпеченост, което доведе до влошаване на качеството на услугата, до появата на много недобросъвестни търговци на този пазар, обясни Попов.

Според новите изисквания дружество, което иска да се занимава с такава дейност, задължително трябва да има назначени юрист и човек с техническо образование, който да знае как да се справя с техническите проблеми и ремонтите в сградата.

Също така се предвижда създаване на регистър на професионалните домоуправители в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), за да може то да контролира вписването само на лица, които отговарят на допълнителните изисквания.

Задължителната застраховка "Професионална отговорност“ ще покрива евентуални вреди, причинени от неправилно изпълнение на задълженията на професионалния домоуправител. В момента всяка сграда в режим на етажна собственост трябва да подаде заявление в общината, с което уведомява общината кой е управителят, как се казва и т.н. С въвеждането на регистър на етажната собственост това уведомяване става задължително. Така с един централизиран регистър, който е еднакъв за всички общини, ще се изясни картината за това в какво състояние се намира сградният фонд до момента, обясни Ламбо Попов.

Всички, включително собствениците, които живеят в чужбина и не обитават жилището си, а то се намира в режим на етажна собственост, ще трябва да плащат разходите за управление и за поддръжка на общите части, предвиждат предложените промени. Така те ще бъдат поддържани и няма да се натоварват само постоянните обитатели с грижата за тях. В сегашния закон хора, които не живеят определено време в жилището си, се освобождават от част от общите разходи за тях, което води и до скандали между съсобствениците.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
49-ото Народно събрание
Парламентарни избори 2024
Здравко Жилов загуби брат си, снаха си и двете им деца при пожар
Лято 2024
Кабинетът "Денков - Габриел"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: