За 910 дни изграждат участъка между п.в. "Ябланица“ и п.в. "Боаза“ от АM "Хемус“

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:29 / 19.07.2017
3997
910 дни е срокът за изпълнение на обществената поръчка за изграждане на участъка между п.в. "Ябланица" и п.в. "Боаза" от автомагистрала "Хемус". От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни са за изграждане на обекта. Това стана ясно днес при подписването на договорите за строителство и строителен надзор на обекта, което се проведе в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Договорът за проектиране и строителство на отсечката беше подписан от председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов и инж. Живко Недев - представител на Консорциум "ХВП Ябланица" ДЗЗД. Подписи под този за строителен надзор положиха представителите на ДЗЗД "Консултанти Хемус 1 - 2016" Савина Белчева и Алберт Марко Гомез.

Подписването на договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на 9,3 км от автомагистрала "Хемус" е важно не само за Северна България, но и за цялата страна, коментира министър Нанков. За участъка има изготвен технически проект, строителните дейности ще започнат след издаване на разрешение за строеж, като паралелно с това ще бъдат проведени процедурите по отчуждаване на терените, посочи той.

В рамките на проекта е предвидено изграждане на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пешерата Съева дупка. Ще бъде изградена етапна връзка при километър 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

По думите на председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов най-важно при изпълнението на проекта е да се съкратят сроковете за проектиране.

Министър Нанков посочи, че в момента се извършва и физическото проектиране на 50-те км между п.в. "Боаза" и разклона на второкласния път II-35 между Ловеч и Плевен, като строителството му ще бъде разделено на три етапа. Заложена е проектна скорост на движение 120 км/ч. По този начин ще осигурим икономия с почти 150 млн. лв. поради отпадането на необходимостта от изграждане на подлези, надлези и други съоръжения за преминаване по трасето, коментира той. Очаква се в края на 2018 г. да бъдат завършени техническите проекти и преминати процедури по ОВОС, както и изготвени парцеларните планове, стана ясно още от думите на инж. Атанасов.

Поели сме ангажимент за развитието на инфраструктурата в Северна България. Основни наши приоритети са "Хемус", както и автомагистрала Русе - Бяла - Велико Търново, заяви още министър Нанков. Вече е избран изпълнителят за участъка от АМ "Хемус" между п.в. Белокопитово и п.в. "Буховци". 

Строителството на отсечката може да стартира още през тази година, ако няма обжалвания, посочени той.
Договорът за проектиране и строителство на участъка между Ябланица и Боаза е на стойност 54 990 000 лв. без ДДС. Изпълнител е дружеството "ХВП Ябланица" ДЗЗД, в което участват: "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД.

Строителният надзор на участъка между п.в. "Ябланица" и п.в. "Боаза" е възложен на ДЗЗД "Консултанти Хемус 1 - 2016". В дружеството участват "ПИ ЕС Консулт" ЕООД, "Евроконсулт" АД и "Строл-1000" АД. Стойността на договора е 595 899,10 лв. без ДДС.

Взели сме решение и работим с юристи да заведем граждански иск за опити за шиканиране на процеса, злоупотреба с право и пропуснати ползи от забавянето на въвеждането на тол системата у нас, съобщи министър Нанков в отговор на въпрос.

Той коментира, че българското законодателство в тази област транспонира изцяло европейска директива, но е уязвимо. В момента, дори една жалба да е процедурно нарушение и да е недопустима по Закона за обществените поръчки, тя блокира процеса, защото по нея трябва да има произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията, както на Върховния административен съд, ако има обжалване и там.

Предварителното изпълнение на обществената поръчка за избор на изпълнител, който да проектира и въведе тол системата у нас е възможно, когато оценителната комисия разгледа офертите и избере такъв, с целия риск на база евентуално обжалване, каза още министър Нанков.

Процедурата в момента е на етап обявление и получени оферти, но е стопирана заради поредната жалба с пощенско клеймо от 26 май и получена в КЗК на 3 юли, посочи той.


Виж коментарите (0)

Още по темата (254):
30.03.2024 България чакаше тази новина за АМ "Хемус"
17.02.2024 Министър Цеков: По "Хемус" ще бъде подновено строителството до Плевен
23.01.2024 Рестартират строителството на "Хемус" през тази година
02.12.2023 Важно: Ограничават движението по АМ "Хемус" в посока Варна!
24.11.2023 Шишков: "Хемус" като магистрала е в парламентарния фризер
24.11.2023 Кметът Коцев: Магистрала "Хемус" е ключова за Варна, очакваме проектът да се ускори
Още новини от Национални новини:
Белла Дамянова, НМД: С последователност и приемственост държавата...
Делян Добрев разкри какво се е случвало на срещите между него, Ас...
Делян Добрев: Не знам какво значи "фишек на ДАНС" - хората твърдя...
Ексклузивно: Парламентът вкарва извънредна точка в програмата си ...
Бебе на три месеца се зарази с коклюш в Търновско
Затворът край Дупница, в който няма да има решетки, ще приеме пър...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).