Закъснява изпълнението на проекти по железопътната инфраструктура

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (3)
14:32 / 21.01.2011
628
Закъснява изпълнението на всички проекти по железопътната инфраструктура. Това каза Кирил Ерменков - бивш министър на транспорта, председател на енергийната комисия в 38-то Народно събрание и настоящ председател на Научно-техническия съюз по транспорта.

"Проектът за "Рехабилитация и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград беше приета и договорът е ратифициран още през далечната 2000 г. и е решение на ратификация от 38-тото Народно събрание. Първият етап тръгна, дори и със закъснение. Продължението с новите изпълнители показва, че или трябва да се намали обемът от Първомай към турско-гръцката граница, или трябва да се търсят повече средства за влагане в електрификацията и модернизацията на железопътната линия Пловдив-Свиленград. По същия начин тръгва и модернизацията на Пловдив-Бургас, тъй наречената железопътна магистрала "Тракия". Тя е много атрактивна магистрала с технологични възможности за превоз на по-голямо количество товари и пътници и значително ускоряване на превозите", каза Ерменков.

По думите му изостава изпълнението на приоритетни проекти от Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. за развитие на железопътната инфраструктура по трансевропейските и основните национални оси като модернизацията на жп линия Видин - София (Коридор № ІV), модернизацията на жп линията София - Пловдив, а така също Дунав мост 2 - Видин - Калафат. Оперативна програма "Транспорт" е в списъка на изоставащите през 2010 г.", посочи Ерменков.

"Изтъква се, че може би най-голямото постижение на българските железници ще бъде доставката на 30 "чисто нови" спални вагона. Вероятно през май 2012 г. ще бъдат доставени и пуснати в експлоатация първите 12 нови спални вагони, изработени от турската фирма "Тювасаш" и доставени на лизинг. Но една транспортна, железопътна, модерна европейска услуга, не се отнася само за спалните вагони, а за една нова култура на превоза на пътници и товари. Това значи нови модерни и сигурни пътнически и товарни вагони и паралелно с това една модерна железопътна инфраструктура. Тези условия и предпоставки до този момент липсват. В програмата на "Холдинг БДЖ" ЕАД следва да се включат и осигурят финансово модерни пътнически и товарни вагони и локомотиви, за да се привличат повече пътници и товари", заяви Ерменков.

Източник: Агенция "Фокус"

Виж коментарите (3)
Още новини от Национални новини:
Бивш конституционен съдия за Крум Зарков: Не трябва да плюеш по р...
Думите на родопския диалект, чието значение трудно ще разгадаете...
Ще посетят ли българските държавници новия папа?
Ще задлъжнее ли България след присъединяването към еврозоната?
Диана Русинова: Тази пътна маркировка не решава проблема
Политолог: Много по-важно е мнозинството какво ще реши, тоест упр...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).