Защитният капак през зимата "убива" акумулатора

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
15:48 / 19.12.2022
643
Много шофьори, за да "изолират“ батерията в студеното време, купуват специално термично защитно покритие. Да, и някои производители на автомобили го включват в набора от "топли опции". Смята се, че такова решение е много ефективно в студа, но всъщност може и да навреди. 

Термозащитна "джаджа“ под формата на кутия има фабрично в много автомобили като например VW Golf 6 или Opel Astra G, както и в немалко корейски автомобили с емблемите Kia и Hyundai. Аксесоарът е наистина полезен. През лятото предпазва батерията от прегряване в горещините, а през зимата работи като термос, запазвайки топлината. Не забравяйте обаче, че всеки термос може да поддържа и "студен режим“ също толкова дълго. И в това се крие опасността, пише Аutomedia.bg.

Ако колата е стояла на студено дълго време - например няколко дни - по-добре е да премахнете капака. Така след стартиране на двигателя батерията се загрява по-бързо от топлината на двигателя. В противен случай този процес ще бъде доста по-бавен, което ще провокира спад на напрежението в акумулатора.

Добавете към това и кратко време за пътуване с чести стартирания и ще получите неприятен резултат: дори нова батерия ще "умре“ само за 2-3 месеца.

Има обаче още един неприятен момент, свързан с използването на защитно покритие за акумулатора. През зимата времето е променливо и студа често се саменя с по-топло време, водещо до размразяване. Така може да се стигне до образуване на конденз от вътрешната страна на термичния корпус. Влагата с течение на времето пък може да доведе до повреда на батерията.

Да не забравяме и мръсотията под капака. Хвърчи отвсякъде и се натрупва, включително и под прикритието ни. Примесите се утаяват върху клемите, провокирайки началото на окислителни процеси. А оксидите пряко засягат проблемите при стартиране на двигателя.

Така че периодично "одеялото“ от батерията трябва да се отстранява и старателно да се почиства всичко там. Между другото, има мнение, че ако купите по-голяма батерия и по-дебел капак, тогава зимните проблеми могат да бъдат избегнати. Но не, това само ще удължи агонията. От температурни колебания, влага и редовно недозареждане, дори най-висококачествената и най- скъпа батерия рано или късно ще отиде до нула.

Виж коментарите (0)

Още по темата (425):
21.01.2024 АПИ успокои за състоянието на пътищата
21.01.2024 Шофьори: АМ "Тракия" е чиста, няма движение и в двете посоки
21.01.2024 Мразовита неделна сутрин във Варна, после леко ще се стопли
06.01.2024 Времето във Варна днес: До 15 градуса
05.01.2024 До дни: Идва здрав студ
02.01.2024 Какво ще е времето днес?
Още новини от Национални новини:
Белла Дамянова, НМД: С последователност и приемственост държавата...
Делян Добрев разкри какво се е случвало на срещите между него, Ас...
Делян Добрев: Не знам какво значи "фишек на ДАНС" - хората твърдя...
Ексклузивно: Парламентът вкарва извънредна точка в програмата си ...
Бебе на три месеца се зарази с коклюш в Търновско
Затворът край Дупница, в който няма да има решетки, ще приеме пър...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).