Заявленията за личните карти с чип ще се подават онлайн

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (5)
10:05 / 29.11.2015
1038
МВР ще промени изцяло схемата за издаване на документи за самоличност. Личните карти ще имат чип, който ще играе ролята на електронен ЕГН, заявленията ще могат да се подават онлайн и ще се получават централизирано. Промяната ще влезе в сила от началото на 2017 г., стана ясно след заседанието на правителството.

Чипът ще бъде вграден в личната карта и ще съдържа трите имена, дата на раждане и важна медицинска информация, като кръвна група например. След като бъде използвана личната карта, за да се предостави някаква е-услуга, данните за собственика й ще се получават в реално време от т. нар. Център за идентификация. Той ще разчита данните по вграден в нея ключ и ще проверява дали личната карта е истинска, дали собственикът й не е под запрещение и дали не е починал, след което ще изпраща информацията, необходима за получаването на е-услугата.

За изграждането на новата система за издаване на лични документи ще бъде обявена обществена поръчка. Пускането на картите с чип е част от плана за цифровизация на България до 2020 г., който ще струва близо 400 млн. лв. В парламента вече са внесени необходимите промени в два закона - за електронното управление и за електронната идентификация. След приемането им трябва да бъде изградена цялата инфраструктурата, която ще позволява да ползваме е-услуги чрез личните карти с чип.

"Решението за българските лични документи одобрява преминаването към централизиран модел на издаване, създаване на система за идентификация и възможност те да бъдат с безконтактен чип, който да бъде включен в носителя на личните документи", обясни министър Бъчварова. В момента документи за самоличност се подават във всички областни дирекции на МВР. "Централизирано документите могат да бъдат издавани много бързо и с доставка всеки може да ги получи в регионалните центрове. Няма да има нужда да посещава офис", обясни вътрешният министър Румяна Бъчварова.

Правителството вчера взе решение за изграждане на Централизирана система за персонализиране на българските документи за самоличност. Тя ще е част от бъдещото Държавно предприятие "Център за предоставяне на услуги" (ДПЦПУ). То ще се занимава с всички паспортни служби, регистрацията на автомобилите на КАТ и разрешителните за оръжия. Новата държавна структура ще бъде създадена с промени в Закона за МВР, които вече са внесени в парламента.

"Планът е, ако Народното събрание одобри изваждането на паспортните служби в ново предприятие, тази система да влезе в него. Тя ще предостави нови възможности - ще има регистър на упълномощаванията. Те ще се регистрират там през електронната идентичност, което ще направи много по-сигурни всички граждани", каза още Бъчварова и уточни, че проектът ще стартира след 14 месеца.


Виж коментарите (5)
Още новини от Национални новини:
Свикаха второ заседание на парламента за деня заради президентско...
4-дневната работна седмица ще бъде катастрофа за държавата, смята...
Експерт предупреди: Внимавайте, ако повече от 30% от месечните ви...
Сергей Станишев обратно в България, каза дали ще участва в избори...
Близо 16 млн. лв. ще бъдат инвестирани за развитие на туризма в п...
Доставена е поредната военно-техническа помощ за Украйна


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).