Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Звездичките" на промоционалните стоки и имаме ли шанс да си купим харесаното
Автор: Екип Varna24.bg 17:40 / 17.04.2023Коментари (0)948
©
Познатата нелоялна търговска практика да липсват промоционални стоки още в първите часове или дни на кампанията вече е доразвита в прийома да се прави уговорка, че намалените продукти може да се изчерпат още в първия ден. Това каза в сутрешния блок на Darik радио Габриела Руменова, създател на онлайн платформата "Ние, потребителите".

"Некоректна практика е поставянето на текстове, към които водят звездички над посочените промоционални цени на избрани продукти в брошурите, с послания от типа, че е възможно тези стоки да бъдат изчерпани още през първия ден. Законът обаче казва, че когато търговецът обяви намаление, той трябва да осигури наличности за целия период на промоцията“, обясни експертът. Освен това, по закон, намалението не може да бъде по-кратко от един работен ден.

Тя отправи препоръка за лоялно поведение: "След като търговецът предполага, че няма да може да осигури такова количество, каквото ще се търси, може да обяви акцията за един, два или три дни. Ако му остане, може без това послание, с червен етикет вътре в обекта пак да го продава и да привлече клиентите.“

Габриела Руменова разказа и за друг нечестен подход. Търговецът пуска новата промоционална брошура, на третия-четвъртия ден от промоционалния период изпраща през 3-4 медии съобщение, че конкретни стоки няма да могат да бъдат доставени поради непредвидени обстоятелства, а други пък ще се продават на по-високи от обявените в каталога цени.

"Как този търговец би могъл да гарантира, че с него ще достигне до цялата аудитория, която е покрита с разпространяването на брошурите в пощенските кутии, по интернет, чрез приложенията за отстъпки? Това е некоректно поведение“, каза още тя.

Рекламирането на несъществуващи намаления или на оферти със скрити условия за отстъпки, чиито стойности никога не се достигат, също са нелоялни практики, посочи Руменова.

"Нелоялна практика е всяко послание, което е заблуждаващо или абсолютно невярно. Много пъти виждаме в платформите за закупуване на настаняване или на пакетни пътувания надпис "цена до ... лв.“ Когато отвориш, виждаш, че тази цена въобще я няма – от 240 лева, например. Тя е от 600 нагоре. Това са кукички, които целят да "дръпнат“ потребителя, той да влезе навътре и да направи някакъв компромис“, обърна внимание тя.

В края на разговора Габриела Руменова обобщи идеята за съществуването на некомерсиалния проект "Ние, потребителите“: "Абсолютно безвъзмездно даваме съвети, помагаме при подготовката на жалба до търговец. Правили сме го много пъти, имаме случаи на върнати големи суми за покупки извън търговски обекти, с потребителски кредити. Имаше казус с фалшив парфюм от интерет, както и с дефектен флакон на парфюм от дрогерия – потърпевшите си взеха обратно парите.

Постепенно хората развиват своето мислене  - информацията все по-лесно достига до тях, по-ангажирани са с проблемите, които ги засягат и лично. Чувстват се мотивирани не само да изразят своето мнение по тях, но и да станат участници в преодоляването им и в намирането на работещи решения, които да доведат до съществена промяна на пазара. Защото ние сме едно общество, живеем в този свят и искаме да подредим нещата така, че да не срещаме толкова много бариери по пътя си, за да можем, когато ежедневието ни е малко по-лесно, да се насочим към своите проекти, към своето развитие и усъвършенстване“, заключи тя.



Още по темата: общо новини по темата: 335
27.03.2024 »
24.03.2024 »
24.03.2024 »
20.03.2024 »
20.03.2024 »
18.03.2024 »
предишна страница [ 1/56 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Матури 2024 г.
Парламентарни избори 2024
Стрелба в Москва
Природни стихии
Избори в Турция
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: