Направеното от МОН предложение за въвеждане на предмета "Добродетели и религии" не е удачно. Това заяви съпредседателя на парламентарната група на ПП-ДБ Николай Денков по време на дискусия “Как преподаваме ценности в училище".
От думите му става ясно, че почти единодушно в тематичната група, провела многобройни срещи в страната подкрепя тази позиция.
В дискусията се включиха депутати, представители на институциите, на неправителствения сектор, на научните среди и на други заинтересовани страни в сектора.
"Продължаваме Промяната“ предлага промени свързани с добродетелите и религията.
“Първо, етническото деление в смесените райони ще се задълбочи при разделянето на децата за религиозно и конфесионално обучение. Второ — очевидната дискриминация за семействата, които не изповядват православие или ислям. Това предложение би могло да бъде атакувано както пред Комисията за защита от дискриминация, така и в Конституционния съд. Остават без отговор и въпросите как ще подпомогне критичното мислене, как ще се съчетае с насърчаването на природоматематическите дисциплини и как ще се избегнат възможни форми на натиск върху децата и родителите да изберат един или друг от предложените предмети", каза Денков.
Предложението на ПП е конфесионалните религиозни дисциплини да останат избираеми, както досега и да бъдат достъпни и за други официално признати вероизповедания в България, стига да има достатъчно желаещи ученици.
Държавата би могла да подпомогне подготовката на преподаватели. Ако се въведе задължителен предмет, единственото място за това би могло да бъде между първи и четвърти клас, тъй като останалите класове са ангажирани по сегашния учебен план. Този предмет трябва да носи наименование "Добродетели и ценности“ и да поставя акцент върху светското образование, съобразено с Конституцията и закона.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.