Опасността най-големият доставчик на гориво да спре работа е напълно реална заради готвените законодателни промени, свързани с данъчните складове, предупреди в интервю за БНР генералният директор на "Лукойл България" Булат Субаев. Според поправките компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира. Предвиденият срок е твърде кратък, подчерта Булат Субаев:
"Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална."
С единствения аргумент, че трябва да влязат приходи в хазната, държавата предложи промените в Закона за акцизите и Закона за корпоративното подоходно облагане през Закона за здравето.
"Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък", отбеляза Субаев.
"Постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", изтъкна още Булат Субаев.
"Предстои да пресметнем точния размер на инвестициите. Засега обаче е ясно, че от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да можем да осигурим непрекъснатост на доставките. Точно колко, не знаем. Знаем, че разходите съществено ще се увеличат. Безспорно е, че ще има увеличение", допълни той.
Кризата на световния нефтен пазар е безпрецедентна и сериозно ни засегна, каза още Булат Субаев пред "Хоризонт".
"И независимо от огромното свиване на потреблението, компанията не е съкратила нито един служител по време на извънредното положение, не е забавила никакви плащания през целия този период. И се получава така, че вместо подкрепа и съпричастност в това трудно за всички време, нас ни изправят пред още едно предизвикателство. Но ние сме социално отговорна компания и грижата за нашите хора е първостепенна задача."
Същевременно и от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) изразиха недоумение, че поправките се правят през Закона за здравето и без да бъдат обсъдени с бранша.
Тежки затруднения в работата на складовете прогнозира пред БНР председателят на БПГА Живодар Терзиев. Той обясни, че за въвеждането на видеонаблюдението на обектите им е необходимо най-малко година. "От историята знаем, че няма безплатен обяд", коментира Терзиев и допусна, че тези разходи ще се отразят на цените на горивата:
"Не всички складове ще успеят да реализират проектите си на време. Някои от складовете може би ще затворят, бензиностанциите ще бъдат зареждани от по-далечно място. ТОЛ таксите и транспортните разходи съответно ще се увеличат и най-вероятно и цените на горивото ще получат своя израз".
За февруари, март и април петролният бизнес е загубил сериозни средства, а същевременно е запазил работниците си и не е пристъпил към грантови схеми за финансиране, посочи още Живодар Терзиев, който е убеден, че не е сега моментът за допълнителни инвестиции, каквито промените изискват.
Anton Stoyanov
на 11.05.2020 г.
Супер рџ™‚
Keep Walking 1
на 10.05.2020 г.
Да ги затварят тия алчни мишки рџ?¤ Няма да им дишаме лайната и най скъпите и некачествени горива да караме 🥴🤫
Антоний Бърнев
на 10.05.2020 г.
Да зпират.. 🤬
Ташко Илиев Илиев
на 10.05.2020 г.
Дано ама надали...ние които работим там? За това не мислите! Иска Ви се да спре, но няма! За ваше голямо съжаление! Отмениха КПП-тата, горивото започва да се харчи, съответно трябва да се произвежда! Хубав ви ден, че трябва да погледнем как върви процеса!!!
Yanka Petkova
на 10.05.2020 г.
Дано
Анонимен
на 09.05.2020 г.
За плюещите, но явно, абсолютно незнаещи по темата. Оставете заядливостта с Лукойл, тук става въпрос за непрестанни, стигащи до абсурди изисквания с промени в закона за акцизите и данъчните складове. Няма година, полугодие, дори месец да не се променя този закон и там става въпрос за разходване на стотици хиляди лева от малките фирми, а за Лукойл това милиони разходи за едното нищо. Разни натегачи, политици, но неразбиращи от производство се борят да изпъкнат и това вече стига до крайности. Цели сектори от индустрията ни се чудят как да се оправят в тези каши, които се забъркват.
Vencislav Savov 1
на 09.05.2020 г.
Ще се намерят други ГОЛЕМИ доставчици,точно сега...
Shitstorm
на 08.05.2020 г.
Ще затвори най-големия монополист в България? Да бе, да!
Анонимен
на 08.05.2020 г.
Купиха нефтохимическия комбинат за ЖЪЛТА СТОТИНКА, забележете не стотинки, сега са правят на ощипани.
Анонимен
на 08.05.2020 г.
КАРТЕЛ, мартел, най-големите мошенници в БГ !!!
Sk1ppeR
на 08.05.2020 г.
Да затварят. Друг ще дойде. Не може в съседна Турция горивата да са в пъти по-евтини, а тук тези да ми обясняват, че едва ли не работят на загуба. Айде мерси. В Турция има бритиш петролиум, тука няма. Въпрос с повишена трудност ... защо така? А тоалетните в турските бензиностанции са на светлинни години от нашите бе. Умни са. С по-евтини горива. Как? Нали като има голямо търсене цената трябва да е висока. Пазарна икономика ала бала. Ми че то само Истанбул има повече народ от България. Пак е по на далавера да си купуваш горивото оттам. В Измир същата работа. Ама и тия, които пишат законите са малоумни де. Общо взето са дали легален монопол на Лукойл с данъчните складове. Сега се сетиха да ги следят. Всичкото гориво по бензиностанциите е лукойлско, само пише че е Шел или еди какво си.
Plovdiv 26
на 08.05.2020 г.
Да спират и без това са главата на монопола и продават най-скапаното гориво
Първи и Вечни
на 08.05.2020 г.
Ами сега? Как ще я караме без скапани горива, високи цени и невнасян данък печалба в бюджета?
Анонимен
на 08.05.2020 г.
От както ЛУКОЙЛ купи НЕФТОХИМ, във последния не е влизал нефт. Единственото, с което работят е една смеска от лайна, нямаща почти нищо общо с нефт.
Петко Тонев
на 08.05.2020 г.
Споко Бойчето и Златото ще оправят нещата... Само да довършат нещо в София и всичко ще е топ.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.