Кино
Астрономи откриха три планети подобни на Земята
Автор: Екип Varna24.bg 10:47 / 10.06.2018Коментари (0)2569
Испански астрономи от Университета в Овиедо откриха две нови планетни системи и три подобни на Земята планети. Първата система се намира на приблизително 160 светлинни години от Земята. Тя съдържа най-малко три каменисти планети, чийто радиус е приблизително равен на земния, а масата представлява 1.4, 0.9 и 1.3 от земната.

Небесните тела се въртят около червено джудже на период от съответно 5.2, 7.8 и 10.1 дни. Температурата на звездите достига 3450 келвина, което е 1,5 пъти по-малко, отколкото на Слънцето. Във втората система главната звезда е червено джудже с температура 3800 келвина. Около нея се въртят две супернови, превъзхождащи Земята по размер два пъти, а по маса – пет пъти. Те правят едно завъртане около своето светило съответно за 6 и 20 дни. В бъдеще изследователите се надяват да проучат атмосферата на планетите, а също така да определят техния състав.

Астрономите предполагат, че планетите са твърде горещи и по тази причина на тях няма живот. Най-богата на земеподобни планети се смята системата TRAPPIST-1, която се намира на 39,5 светлини години от Слънцето в съзвездието Водолей. Там наведнъж са открити 7 такива планети, три от тях се намират в така наречената "обитаема зона“.

Източник: БГНЕС

Национален отбор на България по волейбол
Спартак (Вн) във Втора лига, сезон 2019/2020
Разбиха най-голямата престъпна група за трафик на мигранти, проверяват адреси в Бургаско
ТВ и шоу сезон 2018/2019
Григор Димитров на турнири през 2019 г.
Как се справи общината с почистването на снега?