Как партии ни манипулират през социалните мрежи

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:24 / 11.06.2024
2536
Манипулацията с политическото съдържание през социалните мрежи се случва по различни сценарии. Това каза футурологът доц. д-р Мариана Тодорова в предаването "Сценарий от бъдещето" на Радио "Фокус" с водещ Ива Дойчинова.

Един от подходите е да се създават групи, които са например за екологичен живот, за здравословна храна, които привличат силно внимание, тъй като касаят общественоважни и интересни теми. В някакъв момент обаче тези групи започват да се премоделират и преименуват.

"Когато тези групи наберат последователи по естествен път, започва смяна на името. Имаше редица примери с групи, които започват с някаква екологична кауза, след това започват да се борят срещу някой от опонентите и накрая се стига до това, че съответната група работи за някоя от националистическите формации", поясни доц. Тодорова.

Тези групи често се превръщат в бизнеси. "Някой, който се занимава с тролска активност и познава спецификата на мрежите, или някоя нереномирана маркетингова агенция започва да продава тези групи. Отива при някоя политическа партия, организация или неправителствена структура и предлага определен брой членове в групата срещу съответната сума и предоставяне на платформа за съдържание. Това е отдаване на души и съзнания под наем, напълно легитимно. Ако изрично не се изключим от групата, де факто ние даваме нашето съгласие, ставаме продукт. Това създава ехо стая. Чуват се само определени гледни точки", обясни футурологът.

Много от потребителите обаче не си дават сметка, че получават таргетирано съдържание или такова, което затвърждава техните търсения. "Тук наистина се губи плурализма и различната гледна точка", допълни тя.

Често едно съдържание бива маскирано с внушения за друго. "Тези, които са прорусофилски настроени, казват, че искат незабавно спиране на подкрепата за Украйна с оръжия, защото са за мира. Но това косвено означава, че Украйна трябва да отстъпи окупираните територии и че мирът ще бъде платен с цената на териториални отстъпки“, даде пример Мариана Тодорова.

Ако някой иска да прави политическа реклама или реклама чрез съобщения и да спонсорира дадено съдържание и ако алгоритмите на Meta не го засекат като такова, тези маркетингови агенции или физически лица могат да достъпят информацията за това кой какъв е, т.е. те имат достъп до профилирането на потребителите и могат избирателно да насочат съдържание.

"Идеята е, че последователите на една политическа партия могат да бъдат разделени и различна част от тях да получат различно съдържание. Тези послания могат да бъдат дори в колизия. Това се прави и в България от някои политически партии – вътрешна поляризация на избирателите. Когато тази партия започне да защитава определени каузи и идеи, тя ще го прави много гъвкаво, безпринципно, лицемерно, в зависимост от това чии интерес в момента е водещ. Това алгоритмите го разрешават“, обясни доц. Тодорова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (870):
23.04.2025 Сметната палата за изборите миналия юни: Повече участници, по-малко пари
13.03.2025 Костадинов: КС намалява избирателната активност, за да влезе "Величие". Ако решението излезе днес, бюджетът ще се забави
28.02.2025 Проф. Киров заговори за касиране на изборите в някои секции
28.02.2025 Изборен експерт: Ще получим едни нови резултати, които ще бъдат сравнени с официалните резултати на последните избори, нищо не може да остане скрито
27.02.2025 Цеков с упрек към КС: Големият въпрос е дали "Величие" ще влезе в
парламента
27.02.2025 Константинов след решението на КС: При следващи избори – "Величие" влиза, успява да навакса 22 гласа и вкарва 10 депутати
Още новини от Любопитни новини:
Това летище се смята за най-страшното в света - ето защо
Венера влиза в Овен, ето какво да очакваме 
Кръстиха астероид "Матиганис" – древното име на Шумен
Ето какво издава използването на емотикони за личността ни
Русита Боева: Имам лична емоционална натовареност с песента "Забл...
Отбелязваме Международния ден на труда


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).