Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Какво се случва, ако спим по-малко от 6 часа?
Автор: Екип Varna24.bg 09:34 / 07.03.2024Коментари (0)1444
©
Някои хора и 10 часа да спят, все ще са уморени. А на други и пет са им достатъчни на нощ, за да функционират на пълен капацитет. Но учените отдавна са изчислили, че човешкият организъм се нуждае от оптимално количество сън между шест и осем часа, за да успее да рестартира всички системи и за да сме здрави и енергични по-дълго. Ако пък не успяваме да влезем в тази графа, вероятно тялото ни вече алармира.

Здравословните проблеми, до които води недоспиването, са не един и два - от нарушения в когнитивните функции на мозъка, през затлъстяване, до повишен риск от различни заболявания. А ново изследванe на учени от Uppsala University в Швеция доказва и пряка връзка между малкото часове сън и по-голямата възможност да развием диабет тип две в сравнение с при тези хора, които си набавят седем-осем часа сън на денонощие.

И предишни изследвания са правили подобни предположения, като се дава и уточнението, че този повишен риск може да се редуцира с консумацията на повече плодове и зеленчуци. За да се докаже дали това наистина е така, изследователите проследяват хранителните навици, както и съня на над 247 900 британци в продължение на минимум 10 години.

В случая под здравословно хранене се разбира два или повече плода дневно, две или повече порции риба седмично и поне една порция зеленчуци дневно. Също така преработеното и непреработено червено месо трябва да е не повече от две порции седмично.

Сънят от седем до осем часа на ден се определя като нормална продължителност, докато шест часа се класифицират като кратък, а този от три до четири часа - изключително кратък.

Чрез продължителното наблюдение се установява, че тези, които са спали по шест и по-малко часа на нощ са два пъти по-склонни да развият диабет. И се оказва, че дори здравословното хранене не успява да компенсира вредата, която недоспиването оказва на организма.

Така за пореден път се доказва, че наравно с генетичната предразположеност, редица фактори от ежедневието, над които имаме контрол, също оказва влияние върху развитието на хронични заболявания. Но докато в повечето случаи мислим най-вече за храненето и физическата активност, учените отново ни подсещат колко важна е ролята и на съня.

Има не едно и две доказателства, че краткият сън влияе върху регулирането на апетита и води до по-голяма консумации на калории, част от които са празни и не носят никаква хранителна стойност. Освен това сънят е пряко свързан с метаболизма на глюкозата, нарушенията при който водят до развитие на диабет тип две, пише CNN, цитиран от lifestyle.bg.

Именно затова учените съветват не само да променим навиците си, свързани с храненето и спорта, но и със съня. Важно е да си изградим рутина, която да спазваме всяка вечер, за да заспиваме по-лесно. Трябва да избягваме кофеина поне шест часа преди лягане, както и да не разчитаме, че чаша питие вечер ще ни помогне да се наспим по-добре. Той може да улесни заспиването, но вреди на дълбоката фаза на съня, която всъщност е най-полезна.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Формула 3 сезон 2024
50-ото Народно събрание
Лято 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Рокади в ДПС
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: