Кино
Откриха останки от древни създания в динозавърско гробище
Автор: Екип Varna24.bg 14:45 / 18.04.2019Коментари (0)621
Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, съобщи БТА.

Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 км от столицата Буенос Айрес. Останките са от слабо позната на учените епоха.

Впечатляващото според палеонтолога Рикардо Мартинес от Природонаучния институт и музей на университета на Сан Хуан е, че костите са от различни индивиди. "Откритието има двойно значение, тъй като на мястото има останки от поне седем или осем дицинодонта - предшественици на бозайниците с размерите на вол, и на архозаври - вид влечуги, за които се знае малко и се предполага, че може да са прародители на крокодилите", казва Мартинес.

"Костницата" е с диаметър и дълбочина между един и два метра. За да обясняват струпването на кости, учените предлагат хипотезата, че в праисторически времена на мястото на гробището е имало източник на вода. По време на голяма суша древни създания масово са се трупали около него, но тъй като водата се е изпарявала, животните са губили сили и са умирали на място.

Черно море в Първа лига, сезон 2019/2020
ТВ и шоу сезон 2018/2019
Хакер удари НАП
Хороскоп за деня
Национален отбор по футбол
Как се справи общината с почистването на снега?