Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Защо шофьори държат антифриза на минимум?
Автор: Екип Varna24.bg 22:50 / 02.07.2023Коментари (0)904
©
За значението на правилната работа на охладителната система за "здравето“ на автомобила е писано много. Споровете обаче все още не стихват. Например, някои шофьори държат да се уверят, че нивото на охлаждащата течност е точно на маркировката MIN, а не на максимума. Защо го правят и има ли смисъл от това?

Като начало припомняме, че докато двигателят достигне работни температури, антифризът се задвижва от водната помпа в малък кръг. И веднага щом двигателят се загрее до 90 градуса, термостатът се отваря, започвайки голям кръг на циркулация. Тъй като течността се нагрява, нейният обем се увеличава с около 3-5%, информира automedia.investor.bg.

Ако има твърде много антифриз, тогава налягането в системата се повишава, което може да доведе до течове от маркучи, тръби, а също и от под капачката на разширителния резервоар. Тоест, те не издържат на натоварвания. Ако това се случи на пътя, има смисъл да спрете, да оставите двигателя да се охлади и да изпомпите антифриза до ниво MIN. Така капачката няма да изскочи. Когато стигнете до града, където има сервиз или магазин, купувате нова част и забравяте за проблема.

Минимално ниво на течността се поддържа и за диагностика. Например, в процеса на подмяната му, в системата се излива концентрат. И трябва да се разрежда с дестилирана вода в съотношение 50 на 50. Но майсторите понякога се разсейват и наливат още вода. Течността започва да кипи, нивото пада и количеството пара се увеличава.

След това се случва нещо подобно на описаното по-горе. Когато двигателят спре, охлаждащата течност кипи рязко и парата я изстисква. Минималното ниво изключва подобни резки спадове. След това трябва двигателя да бъде оставен да се охлади и да се добави останалата част от концентрата.

При някои по-стари автомобили – като Audi A4 от 1998 г., например, се забелязват странни и дори мистериозни неща, съобщават шофьори. Когато нивото на охлаждащата течност е на маркировката MAX, при нагряване нейният обем се увеличава и излишъкът изтича през дренажа в задната част на резервоара. Това продължава, докато нивото падне до MIN. След това нещата се нормализират. Според мнозина, това е абсолютно нормално явление и не трябва да се приема, че някъде има повреда.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Папа Лъв XIV
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Президентът внася в НС предложение за национален референдум за еврото
ТВ и шоу сезон 2025/2026 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: