"Дейли стар": Бездомни кучета може да са пренесли коронавируса, след като са изяли изхвърлено месо от прилепи
Автор: Екип Varna24.bg 17:16 / 16.04.2020Коментари (1)757
Бездомни кучета в Китай може да са пренесли COVID-19 на човека, след като са яли изхвърлено месо от прилепи. Това твърди ново канадско изследване, което звучи стъписващо, пише британският в. "Дейли стар".

Ръководителят на изследването Сюхуа Сю посочва, че откриването на произхода на коронавируса е ключово за разрешаването на сегашната криза. “Нашите наблюдения ни доведоха до нова хипотеза за първоначалното предаване - казва професорът. - Предшественикът на COVID-19 и неговият най-близък роднина - коронавирусът при прилепите, инфектира червата на кучетата, което вероятно е довело да бързата му еволюция и до прескачането му върху хората".

Резултатите на канадския екип, публикувани в сп. “Молекулярна биология и еволюция", са основани върху изследвания на коронавирусите при различни животински видове, включително прилепи, панголини, кучета и змии. По-рано панголините - вид люспест бозайник, и змиите бяха сочени като възможни преносители.

Хората и бозайниците разчитат на протеина ZAP, който им помага да се борят с вируси. При реакцията CpG динуклеотиди насочват имунната система да атакува вируса, за да не се разпространява. Има обаче коронавируси, които успяват да заобиколят защитите на организма, като намаляват CpG, сочи изследването. Било установено, че К-19 и най-близката му разновидност - тази при прилепите, имат най-ниско ниво на CpG. Сходни стойности били открити единствено в коронавируси при кучетата.

Има обаче и критици на тази теория. Проф. Джеймс Ууд от университета в Кеймбридж казва пред Си Ен Ен: “Това е хипотеза, основана на компютърен анализ на геномите на различните коронавируси, никакви установени факти не я доказват. Не смятам, че хората трябва да се страхуват от кучетата".

Още по темата: общо новини по темата: 3632
27.05.2020 »
предишна страница [ 1/606 ] следващата страница

Може.... може... то колко неща МОЖЕ да станат си нямаме представа. Една бактерия в раната и умираш и това може, но е рядкост.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Май 2020 г. »
Прокуратура и МВР влязоха в офисите на Васил Божков
Грипна епидемия обхвана страната
Проверки в култови хотели в Пловдив и София
Ремонт на Аспаруховия мост
Изграждат Синя зона за паркиране във Варна
Как се справи общината с почистването на снега?

Варненци във facebook