Енергийният експерт Мартин Владимиров: Турция става най-големият вносител на руски горива в света - 17.6 млрд. евро!

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (1)
11:03 / 15.05.2024
2334
Публикуваме днес с колегите от CREA най-новият ни анализ за това как Турция препира огромни количества руски горива, които след това се реекспортират за ЕС. Това написа във Фейсбук енергийният експерт Мартин Владимиров.

Публикуваме останалата част от анализа му без редакторска намеса:

Ето и основните резултати:

1. Страните от ЕС са внесли 5.16 млн. тона нефтени продукти на стойност 3.1 млрд. евро от три турски пристанища - Джейхан, Мармара Ереглиси, и Мерсин - в периода след влизането в сила на санкциите срещу руския петрол и горива. В същия период, 86% от целия внос на горива на тези пристанища е от Русия.

2. На практика Турция става най-големият вносител на руски горива в света - 17.6 млрд. евро. Като такъв е и най-големият хъб за износ на руски горива за света.



3. Този бизнес е донесъл на Кремъл 5.4 млрд. евро допълнителни данъчни постъпления, които продължават да помагат на руската военна офанзива в Украйна.

4. В същия период 11% или общо 13 млн. тона от европейския внос на горива идва именно от Турция. Основните страни, които внасят руски горива са Гърция, Испания, Италия и Холандия.

5. Има доставки и до Росенец в същия период, но анализът не обхваща периода след падането на дерогацията. Ще следим дали Лукойл не продължава да внася руски горива през следващите месеци.

6. Европейските власти следва да засилят проверките на внесените горива, за да се установи техния произход, когато те са внос от терминали, внасящи предимно руски горива. Следва да се извършва и химически анализ на горивата, за да се докаже, че не са руски.

7. Веднага трябва да се премахне изключението на ЕС да може да се внасят блендирани (смесени) горива, тъй като това е тактика, с която Русия продължава да изнася за Европа.

8. ЕС най-накрая трябва да криминализира избягването на санкциите и с тази задача няма по-добра институция от тази на Европейската прокуратура, която да се заеме с разследването на различните механизми.

9. ЕС и страните от Г7 следва да понижат тавана за транспорт и застраховане на петролните продукти до долара, което означава да се свият приходите на Кремъл с 68% или 3.3 млрд. евро на месец.

10. Данъчните и митническите власти следва да спрат възможностите за избягване на данъчното облагане чрез трансферно ценообразуване, чрез които руските петролни компании прехвърлят печалбите си в офшорни дестинации като Холандия, Швейцария и ОАЕ. Лукойл и Литаско го показват много ясно в България, но проблемът е цялостно европейски.

Виж коментарите (1)

Още по темата (238):
30.01.2025 Премиерът: 24 компании са проявили интерес към рафинерията на "Лукойл", 7 са били избрани. Държавата има право да блокира сделката за продажба
30.01.2025 Депутатите обсъждат съдбата на "Лукойл"
29.01.2025 Икономист: Смяната на собствеността на "Лукойл" и кой ще бъде новият собственик е от огромна важност за националната ни сигурност
20.01.2025 "Лукойл" обявява днес кандидатите за купувачи на рафинерията в България?
19.01.2025 Илиян Василев: Ред пазарни и геополитически причини обуславят решението държавата да придобие рафинерията "Лукойл Нефтохим Бургас
17.01.2025 ПП внася законопроекти за такса върху руския газ и за решаване на проблемите с биодобавката в бензина
Още новини от Международни новини:
Нов закон в Гърция криминализира караваните
ЕС санкционира TikTok с 530 милиона евро
Тръмп номинира Майк Уолц за посланик в ООН
CBS News: Майк Уолц подава оставка
Откриха исторически артефакти при разкопки за нова метростанция в...
Четирима души загинаха, а един е откаран в болница, след падане в...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).