Космически кораб се взриви по време на изпитателен полет над пустинята "Мохаве"
Автор: Екип Varna24.bg 10:04 / 01.11.2014Коментари (1)768
Космическият кораб SpaceShipTwo на компанията "Върджин галактик" се е взривил по време на изпитателен полет над пустинята Мохаве в Калифорния. Инцидентът е станал в петък. Корабът се е взривил непосредствено след отделянето си от ракетата и след като са заработили двигателите му. Единият от пилотите е загинал, па другият е успял да катапултира, но е в тежко състояние.

"Върджин галактик" разработва космически кораби, които могат да извеждат туристи в Космоса и взривяването на SpaceShipTwo е сериозен удар по амбициите на компанията, коментират световните новинарски агенции.

От "Върджин галактик" съобщиха, че 6 минути след началото на полета корабът SpaceShipTwo е изпаднал в "сериозна аномална ситуация, довела до загубата му". Собственикът на Върджин Ричард Брансън отпътува за мястото на инцидента, съобщи самият той в Туитър профила си.

"Днес беше труден ден. Ще съдействаме на разследването, за да разберем какво се е случило. Бъдещето се определя от много трудни дни като днешния, но ние вярваме, че го дължим на хората, които са летели на този кораб, както и на хората, работили неуморно, за да станат реалност тези космически средства. Ще продължим напред, каквото и да ни струва това", каза изпълнителният директор на "Върджин галактик" Джордж Уайтсайдс.

Фотографът Кен Браун съобщава, че машината е избухнала във въздуха след запалването на двигателя и е засипала пустинята с отломки. Това е бизнес, в който доверието е всичко, коментира Би Би Си. Над 800 души са платили билети или са внесли депозити за 15-минутния полет с този кораб, струващ 250 000 долара. Сред тях са Брад Пит и Анджелина Джоли, Том Ханкс, Кейти Пери, Стивън Хокинг, Леонадро Ди Каприо.

Космическият кораб е базиран на прототипа SpaceShipOne, който е разработен преди 10 години като първия частен пилотиран кораб за космически туризъм. Петъчният изпитателен полет е първи от януари насам. През май "Върджин галактик" и компанията разработчик "Скейлд Композитс" обявиха, че работят върху алтернативно гориво на основата на пластмаса за хибридния ракетен двигател на кораба.

Националната космическа агенция на САЩ изрази съболезнования във връзка със смъртта на пилота. "От името на НАСА поднасям дълбоките си съболезнования на семейството на загиналия при днешната катастрофа на SpaceShipTwo пилот. Молим се за бързото възстановяване на втория пилот", се казва в разпространеното от директора на агенцията Чарлз Болдън изявление.

Федералното управление на авиацията е започнало разследване на инцидента.

Взривяването на SpaceShipTwo е втори подобен инцидент в рамките на една седмица, след като във вторник се взриви безпилотният кораб "Антарес", който трябваше да достави товар с храни и техника на Международната космическа станция.

Американците щат не щат,ще трябва да работят съвместно с рашките,щото много често взеха да им гърмят ракетите нещо напоследък и май няма с какво да пращат астронавти и товари в космоса.!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Април 2024 г. »