Парфюмите и козметичните продукти са станали по-скъпи, но още по-желани въпреки цената

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:37 / 29.01.2023
800
Секторът за красота пострада от повишаващите се цени и инфлация. Парфюмите и козметичните продукти са станали по-скъпи, но тук, за разлика от други браншове се наблюдава различен “феномен". По-високата цена не води до отлив в търсенето, а напротив – прави продуктите за красота по желани.

Независимо от актуалните кризи и високи цени, продажбите на парфюми и козметични продукти се увеличават, сочат проучвания. Конкретно във Франция, през първите осем месеца на миналата година ръстът в търсенето е скочил с близо 30 процента. Така нареченото "връщане към нормалното", след тежкия период на COVID-19, е накарал много хора да преоткрият желанието да отидат до магазина, да се забавляват, да тестват и откриват нови продукти.

Да потопиш пръсти в палитри от грим. Да преоткриеш удоволствието от аромата на любим парфюм. Франция отчита ръст в продажбите в този сегмент. След бума на пазаруването от разстояние заради пандемията, "връщането към нормалното" върна и хората по магазините за красота. Днес клиентът е готов да плаща по-скъпо.

Обяснението на този феномен е доста просто. След 2 години и половина затворени заради Ковид, хората преоткриват удоволствието от личното използване на парфюма, от подаряването му, който все още се оказва достъпен лукс. От друга страна се наблюдава и засилено търсене на парфюми от страна на Азия и най-вече от Китай, които досега изобщо не се парфюмираха.

"Един от двигателите на растежа на пазара е повишаването на дяла на нишовите парфюми, чиято потребителска цена е много по-висока", обяснява пред NOVA Гергана Спасова, директор "Бизнес и развитие" на френска марка за парфюми. Какво е нишов парфюм? Многобройни са разликите между нишовия и класическия парфюм. В състава на нишовия парфюм влизат най-висококачествените съставки - с уникални аромати и по-продължителна трайност. Именно това търсят потребителите.

За да компенсират нарастващите разходи, без да правят компромис с качеството на своите продукти, производителите на парфюми често търсят по-евтини алтернативи в Азия. От една година европейските производители на парфюми са изправени пред недостиг на хартия, алуминий, стъкло, на етерични масла и алкохоли, които са суровини, използвани за производството на парфюми – за флакони, опаковки, капачки. През последната година цените на абсолютно всички компоненти на парфюмите са се повишили между 5 и 40 процента, в зависимост от материалите. Вторичните  суровини и материали могат да се набавят извън Европа, но основните компоненти си остават френски.

Високите цени на продуктите за красота не само не плашат потребителя, но и стимулират креативността на производителя. На изложение в Лас Вегас френски гигант в индустрията представи интелигентен уред, който помага на хората с ограничена подвижност да се гримират. "Технологията е за хора, които имат затруднени двигателни умения. Само в Съединените щати те са 43 милиона души. Хора, които не могат да изпитат красотата със собствените си ръце заради проблеми след инсулт, ревматоиден артрит или увреждане на гръбначния мозък", обяснява ръководителят на технологични изследвания и иновации Гийв Балуш. Днес девет от десет жени, които оформят веждите си вкъщи, не са доволни от резултата, казва още Балуш, докато представя друго устройство, което ще сканира лицата на потребителите с телефонно приложение, за да рисува перфектни вежди.

Виж коментарите (0)
Още новини от Международни новини:
WSJ: Американското разузнаване смята, че Путин не е наредил Навал...
Хилари Клинтън идва в България
Обявиха кредитния рейтинг на България 
Забраняват употребата на мокри кърпички?
Светът се тресе: Регистрирано е поредното мощно земетресение
Земетресение разтърси района край Солун


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).