Полезни съвети с оглед хаоса по европейските летища

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:40 / 06.07.2022
595
Какви са правата на пътниците при закъснял или отменен полет - съвети в "Денят започва" даде Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Пътниците освен права имат и задължения, припомни тя, те трябва да проверят статуса на полета, преди да потеглят към летището. Трябва да тръгнат подготвени и в указаното от летището време.

"Някои летища настояват това да стане не два часа, както е общоприето в последно време, а по-скоро три и повече, за да може да се преминат проверките спокойно", отбеляза Соня Спасова.

При закъснения на полет над 2 часа, според Регламент 261 авиокомпанията е задължена да осигури грижи - храна, напитки, може да се наложи дори и нощувка, както и превоз от летището до хотела и обратно.

Ако това не се случи и на пътниците се наложи да си купят сами храна и напитки, да пазят касовите бележки и всякакъв вид платежни документи, за да моигат след това да претендират тези разходи пред авиокомпанията.

"Няма разлика дали авиокомпанията е нискотарифна или не, те всички попадат в обхвата на законодателството", заяви Соня Спасова.

Добър вариант е и застраховане, което предлагат авиокомпаниите при закупуването на билет.

Виж коментарите (0)
Още новини от Международни новини:
Кристалина Георгиева: ЕС не бива да бърза да изоставя Възстановит...
Крути мерки за нарушаване на правилата за шофиране в Гърция, може...
WSJ: Американското разузнаване смята, че Путин не е наредил Навал...
Хилари Клинтън идва в България
Обявиха кредитния рейтинг на България 
Забраняват употребата на мокри кърпички?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).