ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Traffic News: Руското бюро "Туполев" разработи първия в света пътнически самолет с екологично гориво | ||||||
| ||||||
Базиран на съветската версия на Boeing 727 В световната авиационна общност се обмислят различни мерки по отношение на декарбонизацията. Едната е разработването на пътнически самолети, задвижвани с водород за намаляване на емисиите на CO2. Всъщност идеята за въздушни лайнери с водородно гориво е реализирана преди около 35 години. Това беше тестов самолет Ту-155, построен от съветското конструкторско бюро Туполев. Ту-155 е тестов модел без авиационно гориво, разработен от масово произвеждания самолет Ту-154, от който са построени повече от хиляда бройки. Ту-154 се отличава със своето разположение: три двигателя са монтирани на опашката, а хоризонталната опашка е разположена над вертикалната. Дължината му е около 50 метра, а размахът на крилете му е около 40 метра. Това е пътнически самолет, който спокойно може да се нарече съветската версия на Boeing 727, използван от JAL (Japan Airlines) и ANA (All Nippon Airways). Експлоатиран е по японски маршрути. В миналото в съветската авиация се правеха опити за използване на атомна енергия за захранване на двигатели, извършваха се полети с ядрени реактори на борда, но от гледна точка на безопасността нямаше перспективи за това направление. При тези условия под ръководството на Алексей Туполев започва работа по самолет с водороден двигател. Какво е модифицирано в Ту-155 в сравнение с прототипа? Тестовият самолет Ту-155 премина модификация в компанията Aviakor, която построи Ту-154. Десният двигател в опашната част е заменен с водородна газова турбина NK-88 вместо стандартния NK-8-2 на конструкторското бюро Кузнецов. В задната половина на фюзелажа е монтиран голям резервоар за гориво с охладителна система. Имайте предвид, че водородното гориво беше достатъчно за около два часа. Ту-155 направи първия си полет на 15 април 1988 г. Самолетът е излетял с един двигател с водородно гориво и два конвенционални. През 1989 г. те бяха заменени от агрегати за LNG (втечнен природен газ). Така самолетът премина около 100 летателни теста, по време на които бяха поставени 14 световни рекорда. Трябва да се отбележи, че горните тестове с водородно захранване бяха проведени пет пъти. Този проект използва водород, тъй като той привлича вниманието по това време като авиационно гориво от следващо поколение поради слабото си въздействие върху околната среда. В същото време LNG беше използван, защото се очакваше да бъде по-евтин от авиационното гориво - запасите му са много по-богати. Предполагаше се, че втечненият природен газ ще намали емисиите на токсични вещества. Между другото, конструкторското бюро на Туполев също планираше да построи самолет Ту-156 с LNG двигател, но поради разпадането на СССР той така и не беше построен. Тестовият самолет Ту-155 все още се съхранява на летището Раменское в Жуковски и може да се види на руски авиошоута |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Принц Хари с тежко признание
13:09 / 08.11.2024
Варненка: Излизаме на разходка, а вместо градинка...
16:23 / 07.11.2024
Благомир Коцев взе важно решение за бъдещето на града
10:12 / 07.11.2024
Община Варна с важен призив към жителите на града
13:45 / 07.11.2024
Дъщеричката на Ненчо Балабанов стана на годинка
16:38 / 08.11.2024
Деян Донков с нова мацка
21:07 / 07.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: