 © |  | Сигнал от група от около 30 туристи, канещи се да посрещнат Нова година в четиризвезден хотел край Варна, е постъпил в Комисията за защита на потребителите. Те са закупили тридневен ол инклузив пакет за новогодишните празници. Когато пристигнали на място, туристите установили, че температурата на въздуха в стаите и фоайето на хотела са твърде ниски. Туристите са били недоволни и от недостатъчното количество храна. Това каза директорът на Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ - Варна Илиян Станоев.
Сигналът на националния телефон за защита на потребителите е подаден около 22.30 часа на 30 декември, дежурен екип на Регионалната дирекция на КЗП - Варна е пристигнал на място около 23.00 часа.
Инспекторите са установили, че термометърът на рецепцията е показвал 16 градуса, което е недопустимо за хотел с четири звездна категоризация. Всичко е описано в констативен протокол, направена е и пълна проверка на документите за съответната категоризация на обекта. Проверките по сигнала продължават и към момента.
В първия работен ден е сезирана и Регионалната здравна инспекция във Варна. Туристите са насочени да подадат жалби и към туроператорите, от които са закупили туристическите пакети. След извършената проверка на място е информирана и Главна дирекция "Контрол на пазара" при КЗП, от където са разпоредени насрещни проверки на туроператорите, в които ще се включат екипи от други регионални дирекции.
Целта е постигане на споразумение между потребителите и търговците, предлагащи туристическия продукт, допълни Илиян Станоев.
Общо пет са били подадените сигнали от района на Варна към КЗП. Четирите са свързани с търговската мрежа, като част от тях са били неоснователни, казата от КЗП-Варна.
Източник: агенция "Фокус" |