Повечето хора дори не си правели труда да обжалват, защото процедурата е тромава и бавна и те предпочитали да платят таксата повторно. Тези които се обръщали към съда обаче категорично печелели. Според данните от проведеното изследване това са 23,9% от компаниите. Адв. Пенков обясни, че в съда клиентите на агенцията предоставят нужните документи и така правораздавателните органи постановяват вписване. Тук отново обаче пречи дупка в закона. По сега действащите нормативи съдът няма как да предостави директно липсващата информация на Агенцията по вписванията. Така, дори и спечелил делото, търговецът е необходимо да подаде ново заявление, да плати нова такса, за да се впишат обстоятелствата в регистъра. Именно повторното плащане на таксата в голяма степен дразни потребителите. Като цяло те определят размера й като нормален, но не и това, че плащат неколкократно за една и съща услуга без да има видима причина за това.
67,4% от търговците настояват и за облекчаване на процедурата по обжалване на отказите, като тя трябва да е съобразена с търговската регистрация.
Друг проблем пред който са изправени компаниите е, че с новия регистър не могат да запазят името си. В закона предимство се дава на онези търговци, които се регистрират първи. Така винаги съществува опасност някой да ви изпревари и да ви вземе името, независимо, че сте работили за него повече от 10 години, каза адв. Пенков. Той добави, че би трябвало да се вземат предвид регистрираните по Закон за марките и географските означения и на тях да е гарантирано запазването на фирменото наименование.
Не функционира и принципът за обслужване на фирми на едно гише. Много често дори различни гишета на Агенцията по вписванията не си сътрудничат и заради това се налага компаниите да подават едни и също документи по няколко пъти.
Източник: в. "Позвънете новини"