Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Апелативен съд – Варна с решение относно тежка катастрофа край Попово
Автор: Пламена Николова 14:05 / 07.01.2022Коментари (0)1504
©
Апелативен съд – Варна измени присъдата на Окръжен съд – Търговище по дело за катастрофа на мост в участъка между с. Зараево и гр. Попово, като потвърди наложеното наказание – 2 години и 8 месеца лишаване от свобода с изпитателен срок 5 години. Втората инстанция обаче прие, че подсъдимият е нарушил само правилото в Закона за движение по пътищата, което задължава водачите да намалят скоростта или да спрат при опасност. Стефан Р. бе оправдан за второ нарушение – че не се е съобразил с пътен знак "Б6“, съобщиха от пресслужбата на Апелативния съд.

Окръжният съд в Търговище е признал вината на Стефан Р. за това, че на 19.12.2019г. при управление на автобус за междуградски транспорт по  непредпазливост е причинил смъртта на един човек и средни телесни повреди на петима души. Освен условното наказание, Търговищкият окръжен съд е лишил подсъдимия от  право да управлява МПС за срок от 5 години. Присъдата бе обжалвана от част от частните обвинители, които смятат наказанието за занижено. Производството пред първата инстанция е протекло при съкратено съдебно следствие, което е задължило съда да намали наказанието с 1/3.

Подсъдимият е професионален шофьор. На 19.12.2019г. изпълнявал курс по редовна автобусна линия Попово - с.Захари Стояново. В превозното средство пътували 7 души. В участъка между Попово и с. Зараево над р. Черни Лом се намира мост със стеснено платно. От страната на автобуса трафикът бил регулиран с пътен знак "Б6“: "Премини ако пътят е свободен“. Заради ремонт на пътя скоростта била ограничена до 60км/ч от двете страни на моста. В противоположна посока се движел автомобил "Мазда“, управляван от 19-годишен водач. Скоростта на автобуса била 70км/ч, а на колата - 112 км/ч. Нито един от двамата шофьори не намалил скоростта. Превозните средства навлезли по моста почти едновременно. Последвал челен сблъсък. Част от пътниците получили наранявания, а шофьорът на леката кола починал.

Според автотехническата експертиза, причина за инцидента е неправилната преценка на двамата водачи за скоростта на движение на другия участник, собствената скорост и разстоянието до моста.

Въззивният съдебен състав измени възприета от първата инстанция квалификация на деянието. Аргументът е, че резултатът е настъпил само заради неизпълнение на нормата от Закона за движение по пътищата: "Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението“.

По второто нарушение - за несъобразяване с пътен знак Б6, Апелативният съд уточнява, че знакът "Премини, ако пътят е свободен“  определя реда за преминаване през кръстовища и стеснени участъци. За целта от двете страни на стеснението се поставят два пътни знака: Б5 и Б6. Първият забранява навлизане в участъка, а вторият предоставя предимство за преминаване. По посоката на движение на лекия автомобил обаче знакът В5 е липсвал. Това е лишило шофьора от възможността да осигури предимството на подсъдимия и сериозно е допринесло за настъпването на инцидента. В същото време подсъдимият се е ползвал с предимство да премине пръв по моста. В този смисъл, навлизайки по него шофьорът на автобуса не е нарушил никаква забрана. Виждайки обаче, че управляващият насрещно движещия се автомобил няма намерение да даде предимството, подсъдимият е бил длъжен да спре. Той е имал техническа възможност да избегне удара.

Идентични са нарушенията и на загиналия шофьор. Скоростта му значително е надхвърляла позволените 60 км/ч. Поведението му равностойно е допринесло за настъпването на челния сблъсък и последиците от него.

Апелативният съд оцени като правилен размера на наложеното наказание на водача на автобуса. Престъпният резултат е постигнат от съвместното виновно поведение на двамата участници в инцидента. Ето защо преживелият катастрофата водач не следва да носи цялата отговорност. За условното осъждане законът поставя три условия: наказанието да е до 3 години, лицето да не е осъждано с лишаване от свобода и съдът да прецени, че за постигане на целите на наказанието и за поправянето на осъдения не е наложително той да го търпи ефективно. Данните за личността на подсъдимия и установеното съпричиняване не дават основание на въззивната инстанция да отмени условното осъждане. Принудителното изолиране на Стефан Р. не би допринесло за поправянето и превъзпитаването му.

Решението на Апелативен съд – Варна подлежи на обжалване пред ВКС.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Стрелба по Роберт Фицо
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Природни стихии
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: