Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Биляна Якова: Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт
Автор: Пламена Николова 08:30 / 07.01.2021Коментари (30)5854
© Фейсбук
Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт, коментира в интервю за Varna24.bg Биляна Якова, ръководител на първата фаза по проекта Интегриран градски транспорт.

-Госпожо Якова, новата година във Варна започна с редица промени в обществения транспорт. Какви са те?

-Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт. В другите градове - София, Бургас, работят само смарт картите и все още не са въведени машините за продажба на билети. Нека не забравяме, че билетната система във Варна работи още от 2017 г,. като в началото стартирахме линия по линия, а след това тя заработи във всички превозни средства.  

До 31.12.2020 г. ползвателите на градския транспорт имаха възможност за няколко опции да си купят билет - от машината, кондуктор или шофьор. През целия този период имаха време да се адаптират и свикнат да ползват оборудването, което е част от автоматизираната билетна система. Контролът по редовността на пътниците се осъществява от контрольори, които са служители на ОП "ТАСРУД", това също не е нововъведение, тъй като те изпълняват дейността си от доста време.

Една от промените в обществения транспорт от началото на новата година е, че вече има целодневен билет, който важи от момента на закупуване до полунощ в същия ден. Цената на целодневния билет е 4,00 лв. Другият обновен продукт е предплатена електронна карта /пластика/, като от 1 януари 20201 г. цената на картата е 10,00 лв. и се получава 1,00 лв. бонус.  

-Имаше ли достатъчно информация за гражданите относно предстоящите промени?

-Да, разбира се. Както споменах, билетна система в гр. Варна работи от 2017 г. до настоящия момент. Още тогава във всяко превозно средство имаше промоутъри, които обясняваха на гражданите как да си купят билет, съответно как да си валидират електронната карта. През изминалите години периодично е изпращана подробна информация до медиите, отговаряли сме на сигнали и запитвания от граждани. В края на тази година организирахме нова кампания - отпечатахме и разлепихме стикери в превозните средства, на които кратко и ясно е описан процеса по закупуване на хартиен билет, закупуване и презареждане на електронна предплатена карта и валидиране. (Приложено може да ги видите в електронен формат). Предстои да стартира и още един канал за покупка на превозни документи, за която ще Ви информирам допълнително. 

-Нека да обясним отново какво трябва да направят гражданите, ако искат да пътуват спокойно в градския транспорт?

-Билетите се закупуват от машини за продажба на билети /МПБ/, разположени на спирките, както и от превозните средства.  

При закупуването на билет от МПБ разположен в превозното средство - валидността на билета започва да тече от момента на закупуването му и важи за посочения в него час. През този период с билета могат да се извършват прекачвания. При всяко прекачване е необходимо да се валидира билета на валидатора в съответния автобус или тролейбус, като се постави в отвора на валидатора.

Препоръката ми е потребителите, които ползват редовно градския транспорт, да си купят карта, с която ще получат 1 лв. бонус при зареждане на карта от 10,00 лв. Ако по-рядко ползват градския транспорт, препоръчвам да си подготвят точна сума, при възможност монети.

Всички машини за продажба на билети, които са монтирани по спирките на града, са заредени с електронни карти. Картата се получава безплатно от машината и може да се презарежда при изчерпване на заложената сума. Към настоящия момент картите могат да се зареждат за 10 лв. Банкнотите трябва да са от 5 лв. или 10 лв. и да не са прегънати.

-Какви отзиви получавате, има ли установени проблеми или трудности?

-Към настоящия момент повечето от отзивите са положителни, разбира се има и хора, които си правят политически пиар и търсят само негативното във всяко нововъведение. Всички знаем, че идват избори, но се надявам опитите за привличане на внимание да не минават през умишлено изкривяване на фактите. Истината е, че при всяка новост има трудности, но те се решават много бързо и своевременно. Правя сравнение с кафе автоматите, които ги има в целия град. Нима на някой не му се е случвало машината да не му пусне кафе, въпреки, че е пуснал съответната сума или да не пусне бъркалка или захар? Някой успявал ли е сутрин да си вземе кафе с банкнота от 10,00 лв. или 20,00 лв.? Убедена съм, че повечето граждани виждат предимствата на автоматизираната билетна система и я използват още преди 1-ви януари 2021 г.

За случаите когато  има проблем с неиздадена карта, невалидна карта, невърнато ресто, има създадена процедура и организация, която е следната:

Потребителят  се свързва с дежурния диспечер в ОП "ТАСРУД", за целта може да подаде сигнал на безплатния телефонен номер 0800 40 280, в колко часа и в кое превозно средство е настъпило събитието. Дежурният диспечер извършва проверка на случая с техници и други лица, които са необходими и предприема действия по съдействие на потребителя.

Предизвикателство към гражданите е да свикнат да работят с машините за продажба на билети.  Препоръчвам да се прочетат инструкциите, залепени на машините и да обърнат внимание на стикерите /пиктограми/ къде се поставят монетите, тъй като нашите наблюдения са, че монети се поставят във валидатори, в място за поставяне на карта или банкноти, което не е редно и по този начин устройствата се повреждат.

Понякога забелязвам, че има доста вандалски прояви от недобросъвестни граждани, които пъхат хартийки, бъркалки от кафе, жълти монети, сламки и др. в устройствата, което нарушава тяхната работоспособност. Апелирам гражданите да не извършват подобни вандалски актове и да пазят оборудването.

-Колко са закупените предплатени карти за пътуване?

-С точни цифри не бих могла да отговоря, но  както казах, автоматизираната билетна система работи от няколко години, много карти са продадени и има ежедневно презареждане и закупуване на нови карти. Пак казвам, препоръчвам  на пътниците, които редовно ползват градския транспорт, да си закупят предплатени карти.   

-Какви са предимствата на тези карти?

-Предимствата са много, някои от тях са: На всеки 10,00 лв. се получава бонус от 1,00 лв.; Таксуването с електронна карта отнема много по-малко време спрямо закупуване на хартиен билет от МПБ; Валидността на електронен билет активиран с електронна карта започва да тече от момента на валидиране; Спестява се времето за изчакване пред МПБ; Избягва се всеки път боравенето с пари, което е особено важно в настоящата епидемична обстановка; и др.

-Остават ли в сила хартиените карти за пенсионери и ученици?

-За всички категории пътници, които имат право на  карти на преференциални цени от “Градски транспорт" ЕАД, условията за закупуването и ползването на картите не се променят. Учащите, пенсионерите, хората с трайни увреждания и техните придружители ще продължат да получават и ползват картите си по досегашния ред. Същите ще продължат да се издават от “Градски транспорт" ЕАД – Варна, както и  свободните абонаментни карти за гражданите, които желаят да ползват услугата.



Още по темата: общо новини по темата: 362
19.01.2021 »
12.01.2021 »
05.01.2021 »
31.12.2020 »
16.12.2020 »
16.12.2020 »
предишна страница [ 1/61 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ще се окажем много глупави май. Толкова народ пък технически неграмотни.
Aнонимен
на 08.01.2021 г.
0
 
 
Биляно, ти не си ли в Сливенския затвор ма ?
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
 
 
Защитниците на Якова също толкова даровити... Опорка ли ви спуснаха, че пишете едно и също или само един пише като Матросов на амбразурата? Ползвали били системата от ... вчера, ... от 6 месеца, ... визиалирала системата... защо не започнете с това кога трябваше да бъде готова? После да споделите колко точно струва? После да разсеете слуховете, че машините са собственост на румънска фирма и общината плаща наем/рекет за тях? И тогава да обсъдим кое точно е хубавото на тази система.
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
0
 
 
И да плюете няма да се промени нищо, да има някакви недостатъци по системата, но смело мога да кажа, че за мен тя работи, що всеки ден ползвам градския транспорт. Един път ми глътна 1лв на спирката пред общината. За мой късмет един от техниците от фирмата която поддържа системата дойде, говорих с него, каза, че има сигнал и идва да провери какво става. На мен ми беше интересно какво ще прави той и познайте! Някой малоумник бе напъхал боклуци в един отвор на машината и от там изпадаха много монети, момчето ги събра и ги остави в машината, поисках си левчето, но не ми го даде, каза, че трябва да се обърна към общинското предприятие, там ще ми ги дадат. Не съм се занимавал повече, но видях отново, че не е проблема в машините, а проблема е в гамените!
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
 
 
Явно общинарчетата, които пишат от кабинетите си не се качват в градския транспорт (имаше един кмет, който навремето твърдеше, че той бил само за бедняците, а те знаем не са бедняци). Ако ползваха градския транспорт щяха да знаят за какво иде реч. Чужденците, които до скоро се кълняхте, че искате да привлечете като туристи не могат да разберат коя е спирката, кой автобус минава (няма монтирани табели нито с имената на спирките, нито с разписанията на автобусите/тролеите). Новите табла, където ги има пък не хващат всички превозни средства, някои от тях явно нямат GPS или нещо по веригата пак не ви работи. Проверявайте си нещата, преди да се хвърляте в защита на статуквото.
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
-1
 
 
Алоууу, явно сте от хейтърите, които си чешат езиците за щяло и нещяло. Как разбра, че няма информационни табели, ами то навсякъде където има монтирани машини има и информационни табла. А за GPS, че нямало в автобусите и тролеите не е вярно. Ама да си чешем езиците или нещо друго пред компютара еша си нямаш. Ей то туй акъл да му набиваш пак не възприема. Ама за лъжите, които пишеш, явно сам/а си вярваш. Преди да пишеш взе ли си хапчетата...?
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+2
 
 
От кога да искаш обяснение за милиони похарчени обществени средства (а насреща не е свършена адекватна работа нито като качество, нито пък като срокове) е хейтърство? Това пък с прекачването с един билет е световна практика, не е измислено от госпожата. Но тя беше лицето на този корупционен проект, а когато една калинка е паравана на този проект тя трябва да си понесе отговорността. Ако и тежи - да каже кой и дърпа конците. За тези пари трябваше на всяка една спирка да има информационни табла (а на повечето няма дори табела с името на спирката), на всеки автобус и тролей трябва да има GPS (а в някои от тях няма и системата не ги засича). Автоматите за продажби на билети в превозните средства и извън тях трябваше да са много по-модерни и повече. За "бързия" коридор да не говорим...и още и още.
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
-1
 
 
Тъжно и жалко е, че голяма част от хората нямат очи за хубавото - хейтърите - винаги на пост! За тях е лесно да оплюят и опорочат всичко направено - в случая - автоматизираната билетна система, както и имена, които са чували, свързани с нея! Предимствата и са много, не веднъж коментирани, от които ползващите градския транспорт, включително и аз се възползваме от тях. Например - опцията за прикачване - нима не е плюс фактът, че с едно билетче можем да сменим няколко превозни средства на градския транспорт? Принос за тези придобивки, и то не малък наистина има госпожа Якова. Не знам откъде с толкова злоба и жлъч някои от вас коментират и нападат, ей така - просто да набедим някого за нещо! Да, сетих се - няма почивен ден за хейтърите!
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
 
 
Появиха се и чиновниците в общината и започнаха да бранят съществото от снимката. Така де, навързани са като свински черва.
-1
 
 
Системата си работи нормално, ама ние пътниците не сме читави. Всеки гледа да мине гратис, да измами, да счупи я машина, я четец. Нищо не заслужаваме, трябваше още в Чавдарите да се возим. Тогава не се оплаквахме.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Грипна епидемия обхвана страната
Черно море в Първа лига, сезон 2020/2021
Парламентарни избори 2021 г.
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2008 - 2019 Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: