"Експериментът" да се проследи най-натоварения за градския транспорт маршрут преди реконструкцията му показа, че забавянията по трасето идват основно от чакане по светофари и от по-ниската скорост, която поддържат водачите, за да пазят новите автобуси по неремонтираните варненски булеварди.
Очаква се след реконструкцията на шест варненски булеварда по така наречения BRT коридор и въвеждането на системата МГОТ, осигуряваща предимство на автобусите на кръстовищата, времето по същия маршрут от най-западната до най-северната точка на града да се намали до 40 мин.
Бързата автобусна линия ще бъде с дължина 15 км и ще свързва кварталите "Владислав Варненчик" и "Бриз".
По нея ще бъде инсталирана система за осигуряване на предимство на автобусите посредством автоматизирано управление на светофарните уредби.
Предвижда се и система за информация на пътниците в реално време, която ще включва 84 информационни табла по спирките и 100 електронни информационни табла в превозните средства.