© Varna24.bg | | "Далкия Варна" обявява промяна на търговската си политика в посока на частично ограничаване на разходите за отстъпки, които компанията предоставя на клиентите си към момента. Решението се налага заради все по-неблагоприятната икономическа конюнктура, в която топлофикационното дружество е поставено с последните три решения на ДКЕВР (декември 2013 г., април 2014 г. и юли 2014 г.), като в подобна ситуация са повечето топлофикации.Въпреки опитите на компанията през последните 2 месеца да запази настоящите си ценови условия, след последното повишение на цената на топлинната енергия от страна на ДКЕВР от 1 юли 2014 г., и рязкото орязване на цената на комбинираната електроенергия, която се произвежда от дружеството, възможностите на компанията да поддържа част от социалните си функции, вече са изчерпани.
Промените в търговската политика на "Далкия Варна" бяха одобрени на заседание на съвета на директорите и ще влязат в сила от днес. Те ще бъдат насочени основно към определените от компанията пределни цени на битово-горещата вода, както и към разходите от загуби на битово-горещата вода в сградните инсталации, собственост на клиенти на дружеството.
Считано от 1 септември 2014 г., "Далкия Варна" променя пределната цена от 7,90 лева с включен ДДС за затоплянето на 1 м³ вода на 8,90 лева/м³ с ДДС. В случай, че не настъпят нови, по-благоприятни изменения от страна на Регулатора, пределната цена от 8,90 лева/м³ предстои да отпадне, считано от 01.01.2015 г. След тази дата, единствената пределна цена ще бъде 11,90 лева/м³.
Независимо от налагащото се увеличение за част от ползвателите на гореща вода, клиентите на "Далкия Варна" могат да си гарантират трайно ниска цена на тази услуга (под 7,90 лева/м³), след извършване на подмяна на сградната си инсталация за топла вода.
"Запазвайки социалната си отговорност и ангажираност, ние подпомагаме финансово нашите клиенти, за да извървим заедно пътя към едни приемливи, ниски ценови нива на топлата вода, която предлагаме", сподели Орлин Пенков, ръкодител на търговския отдел и топлопреносната мрежа в компанията.
Друга промяна, настъпваща от 1 юли 2015 г., е предвижданото начисляване на разликата между общия водомер в сградата и сбора от индивидуалните такива. Ето защо, желаещите да получават фактура за точното изразходвано количество топла вода, без неудобството от предоставяне на отчетни данни всеки месец и без начисляване на загуби в сградата, могат да преминат към дистанционно отчитане, отново с финансовото съдействие на "Далкия Варна". Монтирайки модули за дистанционен отчет на водомерите си, клиентите получават търговска отстъпка в размер на сумата, необходима за заплащането на топлината енергия за загряването на 11 куб.м. вода, за срок, не по-дълъг от 2 месеца.
Топлофикационното дружество въвежда и нова услуга за отоплителен сезон 2014/2015 г., с цел да стимулира клиентите си да използват централно отопление. Компанията предлага възможност за заплащане на ползваното отопление на фиксирана максимална месечна вноска, само за посочена от клиента отопляема площ.
Всички останали действащи отстъпки, като "Всички заедно", "Групово плащане" и "Първо число", предоставяни досега от "Далкия Варна", остават в сила.
"След години на успешна и последователна политика в посока оптимизиране на разходите и промяна на бизнес модела, с една единствена цел - достигане и поддръжане на приемливи цени за нашите клиенти - тази година ДКЕВР направи промени, които силно и негативно повлияха на целия сектор. Въпреки това, ние ще направим всичко, което е по нашите сили, за да задържим клиентите си и да развием този най-екологичен, здравословен и ефективен начин за отопление и битово горещо водоснабдяване", каза Тодор Николов, изпълнителен директор на Далкия Варна.
Подробна информация за всички промени може да се намери на www.dalkia.bg, както и на денонощната телефонна линия за обслужване на клиенти - 0800 14 448. |