Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Димитър Димитров: Българските хотели са гъвкави, справят се с трудностите
Автор: Екип Varna24.bg 09:51 / 19.11.2009Коментари (0)920
© Varna24.bg
Димитър Димитров, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Североизточния регион говори за изминалия летен туристически сезон и бъдещето пред туризма в региона:

- Г-н Димитров, как върви подготовката за зимния туристически сезон?

- През тази година очакваме много сръбски туристи по планината. По време на туристическата борса, която се проведе в Сърбия, имаше голям интерес към туристическите обекти в страната. След падането на туристическите визи за сърби и македонци отчитаме увеличение на посетителите от тези държави, като за летния сезон, те предпочитат предимно южното Черноморие. Най-вече очакваме много сръбски туристи в зимните курорти Боровец, Банско и Пампорово. Има шанс за увеличение на туристите от Балканите, но и за догодина българският турист се очаква да бъде „турист номер едно", най-вече заради това, че тази година туризмът в Североизточна България беше спасен от нашенци. Знаете, че тази година ни спасиха българите и до някъде румънци. Все пак има спад и на румънски туристи, като наблегна на това, че сезонът не би могъл да се сравнява с този през 2008-а година. Най-накрая се разбра, че трябва да разчитаме и на българите, като туристи, а не само на чужденците.

- Кризата се отрази през тази година на туризма в България. Очаквате ли през следващата година много хотели да не отворят врати или да фалират?
- Не очаквам да има много хотели, които да не отворят врати през следващия сезон или такива, които да са фалирали. Българските хотелиери са много „гъвкави" и винаги успяват да се справят със ситуацията, независимо от трудностите. Сега предстоят и важни договаряния с борсите в Англия, Германия, Холандия, Скандинавските държави и най-вече в Русия, тъй като през тази година имаше и много руснаци по планината, като отзивите от туристическия бранш са много добри. Надяваме се, този път да нямаме проблеми с визите за руснаците и правителството да реши проблема по-бързо, отколкото миналата година. Според мен туристи ще има, но проблемът идва от това, че печалбата е ниска по ред причини, от което браншът работи на много ниски цени. В условията на криза, всичките хотелиери слагат ниски цени, за да напълнят базата си, като в това има резон. Искам да цитирам и девиза на хотелиерите „Няма нищо по-скъпо от празната стая".

- Кои хотели успяха да продадат по-успешно своя продукт през тази година?
- Първа зона хотелите винаги са продаваеми. През тази година има ръст на туристите на Първа зона. По-голямата част от хотелите, които съумяха навреме да си предложат продуктите на туристическите власти, успяха да предложат цена и добри пакети, като те се котираха и тази година изкараха сезона. Даже отчетоха и ръст на туристите между 7 и 10%.

- Къде беше най-успешен туристическият сезон?
- Албена „уби рибата" през тази година, с така наречения хотел „Без име". Те излязоха с много добър проект - 10 лв. нощувка със закуска. 50% ръст на българския турист отчетоха в Албена през този сезон в сравнение с миналата година, което искам да отбележа. Това стана благодарение на управата на Албена. Те успяха много бързо да реагират и да излязат от тази апатия, която ни беше налегнала, че няма да има туристи заради кризата. Смело мога да твърдя, че курортен комплекс „Албена" беше пълен през това лято.

- Какво е нивото на българската база?
- Междувременно, според мен имаме най-добрата база в Европа. Постоянно обикалям и миналата седмица бях в Италия, а там нещата са трагични, тъй като много лошо ги е ударила кризата. Като нашите хотели и нашето обслужване няма в Европа. Единственото нещо, което спасява италианците и ги прави предпочитана дестинация, е перфектната инфраструктура и реклама. Инфраструктурата на италианците е много добре развита, както и къмпинговият туризъм. И този момент ще дойде в България, тъй като ни липсват къмпингите. Има запитване за къмпинги от Словакия, Чехия, Германия, а ние нямаме условия за къмпингуване на туристи в момента. Имаме къмпинги, но те не отговарят на изискванията. В условията на криза, всеки си пътува със собствения автомобил. Във всички европейски страни масова практика е, където и да отседнеш, да ти се отдават каравани под наем. В Европа масово е развит къмпинговият туризъм, защото е много по-евтин и хората го предпочитат, тъй като не са зависими от камериерки и си ходят на плаж, когато си поискат.

Източник: Агенция "Фокус"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Президентът внася в НС предложение за национален референдум за еврото
Изкуствен интелект
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: