Димитър Димитров: Българските хотели са гъвкави, справят се с трудностите

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:51 / 19.11.2009
922
Димитър Димитров, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Североизточния регион говори за изминалия летен туристически сезон и бъдещето пред туризма в региона:

- Г-н Димитров, как върви подготовката за зимния туристически сезон?

- През тази година очакваме много сръбски туристи по планината. По време на туристическата борса, която се проведе в Сърбия, имаше голям интерес към туристическите обекти в страната. След падането на туристическите визи за сърби и македонци отчитаме увеличение на посетителите от тези държави, като за летния сезон, те предпочитат предимно южното Черноморие. Най-вече очакваме много сръбски туристи в зимните курорти Боровец, Банско и Пампорово. Има шанс за увеличение на туристите от Балканите, но и за догодина българският турист се очаква да бъде „турист номер едно", най-вече заради това, че тази година туризмът в Североизточна България беше спасен от нашенци. Знаете, че тази година ни спасиха българите и до някъде румънци. Все пак има спад и на румънски туристи, като наблегна на това, че сезонът не би могъл да се сравнява с този през 2008-а година. Най-накрая се разбра, че трябва да разчитаме и на българите, като туристи, а не само на чужденците.

- Кризата се отрази през тази година на туризма в България. Очаквате ли през следващата година много хотели да не отворят врати или да фалират?
- Не очаквам да има много хотели, които да не отворят врати през следващия сезон или такива, които да са фалирали. Българските хотелиери са много „гъвкави" и винаги успяват да се справят със ситуацията, независимо от трудностите. Сега предстоят и важни договаряния с борсите в Англия, Германия, Холандия, Скандинавските държави и най-вече в Русия, тъй като през тази година имаше и много руснаци по планината, като отзивите от туристическия бранш са много добри. Надяваме се, този път да нямаме проблеми с визите за руснаците и правителството да реши проблема по-бързо, отколкото миналата година. Според мен туристи ще има, но проблемът идва от това, че печалбата е ниска по ред причини, от което браншът работи на много ниски цени. В условията на криза, всичките хотелиери слагат ниски цени, за да напълнят базата си, като в това има резон. Искам да цитирам и девиза на хотелиерите „Няма нищо по-скъпо от празната стая".

- Кои хотели успяха да продадат по-успешно своя продукт през тази година?
- Първа зона хотелите винаги са продаваеми. През тази година има ръст на туристите на Първа зона. По-голямата част от хотелите, които съумяха навреме да си предложат продуктите на туристическите власти, успяха да предложат цена и добри пакети, като те се котираха и тази година изкараха сезона. Даже отчетоха и ръст на туристите между 7 и 10%.

- Къде беше най-успешен туристическият сезон?
- Албена „уби рибата" през тази година, с така наречения хотел „Без име". Те излязоха с много добър проект - 10 лв. нощувка със закуска. 50% ръст на българския турист отчетоха в Албена през този сезон в сравнение с миналата година, което искам да отбележа. Това стана благодарение на управата на Албена. Те успяха много бързо да реагират и да излязат от тази апатия, която ни беше налегнала, че няма да има туристи заради кризата. Смело мога да твърдя, че курортен комплекс „Албена" беше пълен през това лято.

- Какво е нивото на българската база?
- Междувременно, според мен имаме най-добрата база в Европа. Постоянно обикалям и миналата седмица бях в Италия, а там нещата са трагични, тъй като много лошо ги е ударила кризата. Като нашите хотели и нашето обслужване няма в Европа. Единственото нещо, което спасява италианците и ги прави предпочитана дестинация, е перфектната инфраструктура и реклама. Инфраструктурата на италианците е много добре развита, както и къмпинговият туризъм. И този момент ще дойде в България, тъй като ни липсват къмпингите. Има запитване за къмпинги от Словакия, Чехия, Германия, а ние нямаме условия за къмпингуване на туристи в момента. Имаме къмпинги, но те не отговарят на изискванията. В условията на криза, всеки си пътува със собствения автомобил. Във всички европейски страни масова практика е, където и да отседнеш, да ти се отдават каравани под наем. В Европа масово е развит къмпинговият туризъм, защото е много по-евтин и хората го предпочитат, тъй като не са зависими от камериерки и си ходят на плаж, когато си поискат.

Източник: Агенция "Фокус"


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Мексиканска писателка представя свой роман във Варна
Украинци изрисуваха варненски подлез
Установиха повреда по трасето на тръбопровода във Варненското езе...
Благомир Коцев към абитуриенти: Носете Варна и Първа езикова гимн...
Концесионер за липсата на спасители по Северното Черноморие: Не и...
Жълт код за силен вятър във Варна днес. Поривите ще достигат до 2...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).