Съвременните условия в бързо променящия се и изключително динамичен свят водят до предизвикателства при обучението на специалисти. Това стана ясно от маркетингово изследване на изискванията на пазара на труда и потребностите на бизнеса в Североизточния район на планиране, което бе представено днес във Варна.
Проучването е проведено, както в средите на бизнеса, така и сред студенти. Основният извод и в двата доклада, всеки от които над 100 страници, е че и двете страни настояват за увеличаване на конкретните знания на студентите за даден бранш. Това означава, че от своя страна представителите на бизнеса са обяснили, че се нуждаят от подготвени кадри, идващи от аулите на висшите учебни заведения, които да имат знания, дори и за различните специфични компоненти на опериращите компании в дадена индустрия. Същият е извода и при анкетирането на студентите, които споделят, че се нуждаят от по-голяма конкретност при преподаването за различните структури на бизнеса у нас.
За да се отговори адекватно на потребностите на двете страни в пазара на труда е нужно представителите на бизнеса да подадат ръка на академичните среди. Така двете страни ще преподават и теоретични, и практически знания и умения на обучаващите се.
Докладите от маркетинговите изследвания бяха представени на семинар на тема: "Бизнес моделиране на учебните планове и програми във висшето образование", който се проведе днес във Варна. Той е част от проект BG051PO001-3.1.07-0058 "Бизнес моделиране на учебните планове и програми в професионално направление 3.8 Икономика на Икономически университет - Варна", по който работи най-старото висше учебно заведения в морския град.