© Varna24.bg | | Правителството ще се откаже от изгражденето на новия контейнерен терминал край Максуда. При последната проведена среща с представители на Японската банка за международно сътрудничество, която трябва да отпусне пари за проекта, от наша страна е поискано средствата да се пренасочат за развитие на жп транспорта, вместо на строителството на новото пристанище. Много по-евтино ще ни излезе да удвоим капацитета на пристанище Варна - запад, отколкото да строим изцяло ново, аргументира решението шефът на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) Евгений Москов. Той посочи, че в момента се правят разчети за това точно колко средства ще се спестят. В условията на криза един разход по-малко за страната ни щял да е от голямо значение. С част от спестените средства ще се увеличи и капацитетът на жп линията Варна - Русе. По този начин ще можем да привличаме много повече транзитни товари, смята Москов. Това щяло да е и благоприятна стъпка за развитието на водния транспорт по Дунав. Сега превозвачите изпитват сериозни затруднения за транспортирането на контейнерите от Варна. С подобряването на жп линията това вече няма да е проблем, добави шефът на ДППИ.По думите на Москов удвояването на капацитета на Варна - запад е заложено в генералния план за развитие на пристанището. Предвиждал се обаче все пак и резервен вариант за „Максуда". Теренът щял да се включи в концесионната стратегия на правителството. Ако има желаещи инвеститори, той ще им бъде даден за изграждането на терминал.
Черна точка за проекта е и отпорът от страна на местната власт, в последните месеци. Според администрацията, теренът при Максуда не е добре избран и трябва да се намери нов.
Крайната дума за това ще се измени ли проектът е на японците. Предстои въпросът да се обсъди и в Министерския съвет и след това решението да се одобри от парламента. Това обаче трябва да стане доста бързо, защото гратисният период по заема вече тече, коментира Москов.
Източник: в. "Позвънете новини" |