Читателски
Двама космонавти поздравиха учениците в ЧСОУ "Юрий Гагарин“
Автор: Екип Varna24.bg 09:02 / 16.09.2015Коментари (0)1433
"Вие ще сте тези, които ще изобретят и построят ново поколение космически кораби до Марс. Родени сте в началото на този век и научните открития на столетието са пред вас", с тези думи първият български космонавт Георги Иванов, се обърна към учениците от Средното общообразователно училище "Юрий Гагарин" в Санаторно-оздравителния комплекс "Камчия" при откриването на новата учебна година.

Точно преди 4 години космонавтът и Станка Шопова - изпълнителен директор на СОК "Камчия" направиха първата копка при стороежа на училището на бъдещето в СОК "Камчия", което днес е космодрум на знанието. Година по-късно, съвместно с Наталия Корольова - дъщеря на великия учен и конструктор на първия изкуствен спътник Сергей Корольов, Георги Иванов откри Планетариума в комплекса. През април 2014 г. той беше част от цяла плеяда звездни герои, които се събраха в "Камчия", за да отбележат две големи годишнини - 35-години от първия български полет в Космоса и 80-годишнината от рождението на Юрий Гагарин.

Специален гост на празника беше президентът на международната асоциация "Земя и космонавтика" Игор Волк. Той е част от екипажа на орбитална станция "Салют 7", заедно със Светлана Савицкая и Владимир Джанибеков. Полетът е осъществен на 17 юли 1984 г. със съветския пилотиран космически кораб "Съюз Т-12". От станцията "Салют-7" са осъществени 13 излизания в открития Космос. Пред децата днес космонавтът каза:

"Вие сте бъдещето на тази цивилизация! Имате космическо училище и въпреки, че не всички искат да станат космонавти, какъвто и път да изберете, важното е да станете хора! Бъдещето принадлежи и на учителите, които възпитават децата, а не само ги обучават."

"Нашето училище е като остров на надеждата, където може да се учи, да се твори и да се съзидава. Мечтайте! Мечтайте смело!", пожела на децата Станка Шопова - изпълнителен директор на Санаторно-оздравителен комплекс "Камчия". Венцислава Генова - началник на Регионалния инспекторат по образованието също поздрави учители, ученици и родители.

Красиви бели гълъби полетяха в камчийското небе като част от инициативата на училището "Белите гълъби на мирното детство", която тръгна от децата на "Юрий Гагарин". Посланието "Ние сме за мир" вече обикаля света, като детски символ на мира, на приятелството, на щастието.

ЧСОУ "Юрий Гагарин" посреща втората си учебна година с два пъти повече деца, два пъти повече класове и два пъти повече учители.

Децата подкрепиха инициативата на учителския състав и донесоха любимите си книги, които до края на седмицата ще влязат в училищната библиотека, така че всеки да може да прочете любимите произведения на приятелите си. Това ще стане традиция на всеки 15 септември.

Обвинения срещу кмета на Община Дупница