ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Експерт с препоръка за събаряне на Аспаруховия мост | ||||||
| ||||||
Само ден по-рано на международната конференция за пристанищна инфраструктура, брегозащита и укрепване на свлачища същият експерт изказа тезата, че защитената местност "Казашко" е най-подходящото място за новия контейнерен и интермодален терминал. Според Георгиев запазването на Аспаруховия мост в сегашното му състояние стопира развитието на индустриалната зона на Варна, а същевременно изисква все по-големи разходи за поддръжка. Ако пък съоръжението се премахне и на негово място се изгради прокопан или потопен тунел, инвестицията ще излезе твърдо скъпо, а самото строителство ще продължи най-рано до 2024 г. Изграждането на изцяло нов мост в района на Белослав би излязло на същата цена като реконструкцията на сега съществуващия. Ако започне през 2013 г., градежът може да завърши към 2021 г. Повдигането на стоманената конструкция на Аспаруховия мост с около 20% пък би могло в най-кратки срокове да осигури условия за преминаването на корабите от шеста категория - до 2016 г. За да бъде възможно това, конструкция с дължина от 320 метра трябва да се повдигне на 10 метра височина с рампи, простиращи се на около 500 метра. Така мостът ще се издигне от 46 на 56 метра над водата. Поне 18 месеца ще отнеме повдигането на първата естакада, без да се налага да се спира автомобилното движение по другата, нито пък да се блокира преминаването на кораби. 3 месеца ще глътне работата по централната стоманена конструкция, а двете естакади ще отнемат 2 години. Около 10 месеца ще са нужни за довършителните работи. Заедно с драгирането на дъното строителството ще приключи до края на 2016 г., разясни Генчо Георгиев. По думите му, тъй като Аспаруховият мост е под управлението на община Варна, за да търси инвестиции по европрограми, тя ще трябва да поеме и собствеността върху съоръжението. Според последните изследвания то е в сравнително добро състояние, затова е извън черния списък с мостовете за спешна рехабилитация. В момента за денонощие по Аспаруховия мост минават до 10 000 автомобила, но съоръжението още не е достигнало максималната си натовареност. Запитани дали съществуват варианти за изграждането на допълнителни платна за велоалеи и тротоари за пешеходци, експерти разясниха, че това би било възможно, тъй като няма да натовари твърде много конструкцията. От Порт Варна отново бе изказана позиция, че пречейки на пристанищната дейност, мостът блокира и развитието на града. Източник: в. Черно море |
Още по темата: | общо новини по темата: 14 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 22.06.2012 г.
0
на 22.06.2012 г.
0
Aнонимен
на 22.06.2012 г.
0
Aнонимен
на 22.06.2012 г.
0
Aнонимен
на 22.06.2012 г.
0
на 22.06.2012 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори
10:26 / 21.05.2024
Важно съобщение от Летище Варна
15:24 / 11.06.2024
Хората не могат да повярват, че тази красота е съвсем близо до Варна
08:38 / 11.06.2024
Кметът Благомир Коцев даде важно обещание за живота във Варна
08:18 / 12.06.2024
Ужасна болест плъзна във Варненска област, регистриран е първи случай!
11:11 / 11.06.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета