© | ГС "Варна диша" (в процес на регистрация) уведомява варненци за поредния успешно реализиран проект. Експерти, симпатизиращи на ГС "Варна диша", разработиха Транспортна схема на Морската градина. Този проект има за цел да премахне хаоса в организацията на движение, който сега е обхванал парка. Предлаганата Транспортна схема е изключително рестриктивна по отношение на МПС. Тя предвижда достъпа на МПС да става единствено в т.нар. "безлюдни часове" и то само с цел зареждането на заведенията в парка, съобщиха от гражданския съюз.
Премахва се свободния достъп на таксита и други автомобили, без тези със специално предназначение. Стриктното спазване на така предложената Транспортна схема ще доведе до възстановяването на естествената среда на Морската градина по цялата нейна територия. Тя ще възвърне прекрасния облик на нашия парк, като на място за отдих и положителни емоции у варненци и гостите на града.
В заключение от ГС "Варна диша"уточняват, че проектът "Транспортна схема на Морската градина" е разработен в полза на гражданите на Варна и ние го предоставяме напълно безвъзмездно на институциите в града.
"Освен транспортната схема, изготвихме и предложение относно графичната част на ОУП (Общ Устройствен План), касаеща Морксата градина и по - точно устройствените зони в т. нар. м-ст Салтанат. В сегашният вариант на ОУП има заложени устройствени зони "Оз1" и "Ок1", които предполагат високи параметри на застрояване. Нашето предложение е те да бъдат заменени с устройствена зона "Зп", която гарантира запазване на зелената система. Предложенията са внесени от "Синя Варна утре" и очакваме подкрепа и от други общински съветници от различни партии", казват още от сдружението.
Ето и самите предложения:
Във връзка с възмущението на гражданите на гр. Варна касаещо графичната част на ОУП, предлагаме на Общинския съвет да изиска от проектанта отпадането на устрйствените зони "Оз1" и "Ок1" от Приморски парк в м-ст Салтанат. Същите да бъдат в устрйствена зона "Зп" (зелени площи) и да бъдат третирани в унисон с чл. 61 до 63 от ЗУТ, а именно като зелени площи, така както официално са третирани в последните 40 години. Настоятелната ни молба е да вземете предвид всички официални карти на гр. Варна и в частност Общия градоустрйствен план от 1982г., където зоната за пореден път е била отредена за градски паркове и градини за широк обществен достъп. Недопустимо е по логиката на чл.62а от ЗУТ променянето на устройствена зона от "Зп" в зона за обществено обслужващи дейности. По същия начин е недопустимо и предвиждането на пътища в "Приморски парк", още повече, че според закона ОУП може да предвижда единствено и само улици от първостепенната пътна мрежа, т.е. всичко в диапазона от скоростни градски магистрали до районни артерии. Тези обслужващи пътища не са обект на разглеждане от ОУП. Считаме за явна грешка на проектанта също и факта, че от територия със специално предназначение "Тсп" , полигонът под сп. Почивка е отбелязан като "Оз1" - за обществено обслужващи дейности. Още повече, че те допускат определен процент жилищно строителство в парка.Господа общиснки съветници, Надяваме се, че имате ясен спомен от тази част на Приморски парк, която до преди 10 години бе добре озеленена и поддържана.По начина си на тарайно ползване, тя в огромната си част се води "обществен селищен парк - градина" и в нея имотите са с административен адрес "м-ст Салтанат - Приморски парк". Имате всички законови основания и задължения да поискате от проектанта да изработи графичната част на плана, в частта за "Приморски парк" в духа, в който той беше на ниво концепция, когато той спечели конкурса за изработването на ОУП.
В предложената транспортна схема се предвижда ограничаване на автомобилния трафик на територията на целия Приморски парк, включително и в местността Салтанат. < | © | /i>
Предвидено е да се допуска зареждането на обектите за обществено обслужване и хранене в следните часови пояси:
Летен часови пояс, в който да се извършва зареждане, се предлага да бъде между 04:00ч и 07:00ч., когато се предполага, че натоварването на пешеходния трафик ще е най-малко.
Зимен часови пояс за зареждане се предлага да бъде между 04:00ч и 07:00ч.
1. Автомобили допускани за зареждане на обекти в парка да са под 3.5 т илиелектрически МПС; 2. Пропуски за ползване и зареждане да получават само автомобили, които са регистрирани по регистрационен талон като товарни и лекотоварни; 3. За обекти без разрешение за ползване да не се издават пропуски за зареждане; 4. Да се въведат изключително високи санкции и глоби за присъствието на леки автомобили и товарни без пропуски в Приморски Парк; 5. Новата организация за движение да се доведе до знанието на МВР и общинска полиция и да се организира опазването и поддръжката на режима за достъп на МПС в парка; 6. Да се организира международен архитектурен конкурс с цел решаване на проблема с паркирането за проектиране на буферни паркинги за автомобили и съвременни решения за алтернативен транспорт по периферията на Приморски парк, върху всички налични държавни и общински парцели. Предложената транспортна схема и рестриктивна политика за достъп в Приморски парк е изработена от независими консултанти и се предлага за обсъждане и изработка с цел удовлетворяването на засиления обществен интерес за безпрепятствено ползване на зелените територии на гр. Варна.Бариерите и знаците не важат за МПС със специален режим на движение.Този вариант следва да бъде приложен до края на 06.2012г и действащ до 31.12.2016г, след което в Приморски парк вкл. м. Салтанат да бъде въведена пълна забрана за движение на МПС (car free zone) и зареждането на обектите да се осъществява само чрез електрически автомобили между 04:00 ч. и 07:00ч. |