
ЗАРЕЖДАНЕ...
Хора от Варненско се жалваха, че след подмяната на електромерите им сметките скочили до 4 пъти | ||||||
| ||||||
Според Искрен Веселинов това, че в първите месеци след подмяната на електромерите сметките са набъбнали драстично било крайно необичайно. "Това е в контекста на нещо, което се опитвахме да постигнем миналата година при промените в Закона за енергетиката. А именно, да задължим Министерство на енергетиката да утвърди някаква система за контрол на тия електромери, тъй като в момента Метрологията, която ги контролира, може само механично да каже дали правилно отчитат самите устройства. Всички смарт устройства, които имат софтуер, се оказват неконтролируеми и нямат такава система, която да гарантира на потребителя, че получава услугата, която претендира дружеството, че му е продало. В тая посока аз съм поел ангажимента да поставя отново проблема в състава на КЕВР, който се занимава с енергетиката и като законодателна инициатива отново да настояваме да бъде изградена подобна система", каза Искрен Веселинов. Друг проблем на много места в областта било лошото качество на електроенергията. Депутатите дали съвет на хората да пускат жалби, защото дружествата са длъжни да предоставят качествена електроенергия. Ако не го правят имало между 10 и 30 % предвидени обезщетения в цената при различните търговски дружества. "Поемам ангажимент, там където има жалби и не се реагира навреме, да поставим въпроса пред КЕВР", каза още Веселинов. По време на приемната представители на зелени организации споделили за проблемите с Морската градина и тяхното желание да бъде подменен ЗУТ в посока по-голям граждански контрол и по-голяма гаранция от страна на институциите по отношение на регистриране и опазване на зелените площи. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg