Изливът на фекални води във Варненското езеро е ограничен от миналата седмица. Тръбата е затапена от двата края. Тръбопроводът е спукан под механично въздействие, но дали се касае за преминаващ кораб, не мога да кажа. Това заяви днес Христо Николов, главен инженер на фирма "Хидроремонт - ИГ“, която извършва подводните ремонтни дейности, предаде репортер на
Varna24.bg.
Изкоп на нова траншея по дъното за новата част на тръбопровода във Варненското езеро започва днес. Тя ще е на дълбочина 22 м, като максималното газене на корабите, които минават в района на фарватера, е 11,5 м – 12 м.
Инж. Николов обясни,че в момента се работи по премахването на дефектиралия участък на тръбопровода, който вече е изваден и укрепен. По думите му, извадени са около 270 метра, като проектът предвижда възстановяване на трасето. Новата част на тръбата, която вече е доставена, е от полиетилен, 500 мм външен диаметър.
"В момента предстои заваряване на тръбопровода, монтаж, изливане на тежести, изпитание, а в същото време подготвяме траншея, в която ще бъде положен новият тръбопровод. Траншеята трябва да е на дълбочина 22 метра. Преди това нямам представа на колко метра е била, ние открихме тръбата на дълбочина около 13 метра – разчупена на две“, коментира специалистът.
Той не се ангажира с твърдението, че тръбопроводът е ударен от кораб или, че монтажът е некачествен. Но потвърди, че причината за разкъсването на тръбата е механично въздействие.
"Ние намерихме съоръжението отгоре, разкъсан. Останалата част от тръбопровода частично е под дъното, което означава, че и другата част може да е била под дъното, но поради външно въздействие да е изкаран отгоре. Когато свръзките са се скъсали е възможно да се е напълнил с въздух и да е изплувал на повърхността“, заяви инж. Христо Николов.
Той разясни, че в момента се прави нова траншея, обемът е около 50-60 хил. куб./м. , в южната част траншеята ще е дълбока над 10 м., а в северната ще е около 7-8 метра.
"Работим с идеята максимално бързо да възстановим участъка. Чисто технологично ни е необходимо време около 45 дни, но сме силно зависими от метеорологичните условия и корабоплаването, тъй като работим във водния път. Екипът е голям, но под вода работят 14 водолаза. Последния прозорец за работа беше около 6 часа, надявам се да можем да работим и повече, но сме зависими от корабния трафик. Газенето на корабите е 11 метра, а полагането на новата тръба ще е на минус 22 метра, така че да не се стига до нова авария", обясни инж. Николов.
Повече вижте във видеото!
Anton Grozdanov
на 28.05.2020 г.
И ако някой кораб повтори случката от преди и пусне котва? Пак едни и същи същите грешки се правят.
Анонимен
на 27.05.2020 г.
Сериозно ли затапена тръбата с лайната?!?!Интересно къде ли отиват?!Като се справихте тъй бързо с проблема ЗАЩО ЧАКАХТЕ ЕДНА ГОДИНА?!?!Май не сте затапиле лайната,текат от устите ви...
Анонимен
на 27.05.2020 г.
БРАВО!Крайно време беше.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.