"На улици, площади и паркинги - общинска собственост, на специално обозначени за това места, може да се въвежда режим на платено паркиране "Служебен абонамент". Редът и условията за определяне на местата с режим на платено паркиране "Служебен абонамент" се утвърждава със заповед на управителя на Общинско предприятие "Общински паркинги и синя зона", гласи чл. 30 от Наредбата.
"Служебен абонамент" е режим на платено паркиране върху определени от община Варна и съгласувани с "Пътна полиция" при ОД на МВР - Варна, фиксирани и обозначени за тази цел места на улици, площади и паркинги общинска собственост на територията на община Варна, на ППС на физически или юридически лица, на основание сключени от същите лица договори за временно и възмездно ползване на съответните паркинг-места с Общинско предприятие "Общински паркинги и синя зона". Нарушителите се наказват с глоба фиш, е утвърдено още в наредбата.
Нощуването на служебни автомобили по кварталните паркинги противоречи и на Наредбата за обществения ред на територията на община Варна. В нея е записано, че домуването на товарни автомобили (както често се регистрират служебните коли) по улици, вътрешно комплекси алеи и паркинги, тротоари е забранено, а глобата за нарушителите е в размер от 50 до 500 лв.
Общинският съветник Димтър Карбов даде пример със собственик на фирма на Галата, който обсебил обществен терен за свои нужди и там паркирал тежкотоварни автомобили и машини.
Съветниците подкрепиха идеята, но с уговорката ограничението да се отнася евентуално само за едрогабаритни автомобили и техника като тирове, багери, автобуси и др. Те отчетоха факта, че много варненци карат служебни леки коли, с които ходят до работа и съответно се прибират у дома.
Освен това много фирми нямали регистрация във Варна и съответно място за паркиране. Специфичен бил въпросът и за таксиметровите автомобили, голяма част от които били лични возила.
Съветниците решиха да поискат от юристите на администрацията и експертите на дирекция "Обществен ред и сигурност" да дадат становище относно промени в разпоредбите, така че да бъде ограничено паркирането на големи возила по обществените места. За пример беше дадена Община Варна, която има специален паркинг за нощуване ан служебните автомобили. На подобен принцип трябвало да бъде организирано паркирането и за всички останали големи фирми и институции в града, смятат съветниците.
Освен това беше повдигнат и въпросът за това, че не се репатрират навреме коли, които не са в движение, и те допълнително отежняват обстановката с паркирането във Варна.