През летните месеци се осъществи проект на фондация "Карин дом" за обучение на 30 учители от 10 детски градини и масови училища за работа с деца със специални потребности. Марияна Николова, изпълнителен директор на "Карин дом", каза, че новите умения са от изключителна необходимост за педагозите. Във висшите училища все още не се предлагат специализирани програми, а децата с различен вид увреждания нарастват. Целта е повечето от тях да бъдат интегрирани в масовите училища, за което педагозите трябва да бъдат подготвени. Необходими са повече обучения, тренинги и инвестиции, свързани с промяна на нагласите на хората, както и за въвеждане на по-иновативни начини за работа, е мнението на Николова.
То се споделя и от Мая Христова от фондация "Деца на бъдещето", където също се осъществява подобен проект, но насочен и към 15 деца с т.нар. проблемно поведение. Втората разработка е насочена към 10 детски градини, в които специалисти обучават учителките и възпитателките на различни умения за работа с хиперактивни и деца аутисти.
Източник: в. "Черно Море"