"Не случайно и ние заложихме културно-историческия туризъм като фокус в рекламната ни кампания за 2015 г. и за 2016 г. Смятам, че само по този начин ние можем да бъдем различни и да се деференцираме от продукта, който останалите държави предлагат. Трябва да изпъкнем с ценностите, които притежаваме. Културно-историческия туризъм може да бъде двигател на растежа за всички региони. Затова министерството разработи 8 такива дестинации като Варна попада в две от тях. Едната е "Морските крепости на България, а другата "Градовете на българските царе". Смятам, че акцентирайки върху всички важни културно-исторически паметници на цялата територия на страната имаме едни съвсем конкурентноспособни двигатели на растежа. Не случайно България е на 22-ро място по конкурентноспособност на културните ценности. Можем да сме една водеща дестинация.
Имаме 11 обекта включени в списъка на материалното и нематериалното наследство на ЮНЕСКО, имаме 4200 манастири, църкви и свети места, да не говорим, че имаме 1600 минерални извора и сме на второ място в Европа след Исландия. И както казват в Дубай "при вас водата е като при нас петрола". Така че имаме всички дадености да бъдем водеща туристическа дестинация. Трябва да използваме тези неща, за да се превърнем в целогодишна туристическа дестинация", заключи министър Николина Ангелкова.
Тя отправи приветствие към ректора на Икономически университет, преподавателите и студентите по повод 50-годишнината на специалността "Туризъм".
Щастлива съм, че присъствам на този юбилей, още повече, че той почти съвпада с първата годишнина от създаването на Министерството на туризма, което утре навършва една година, допълни министър Ангелкова.