Направена е нова бронировка на предната му страна, която включва допълнително насипване на скална маса с различни габарити, поставяне на още тетраподи, тъй като участъкът е особено уязвим на щормове. Покрити са всички отворени фуги по високата стена, която предпазва от големите вълни, отгоре е покрита в железобетонна шапка. Подменен е старият изгнил парапет, който е от вътрешната дължина на стената, като новият е от алпака (неръждаема стомана). Точно на чупката, където имаше вертикална метална стълба (трап), сега са направени нормални стълби с площадка.
Само за тази 100-метрова част, която беше най-силно засегната от щормовите вълни, проектирането на нейното възстановяване и строителните работи възлизат на 1,2 млн. лв.
Прави впечатление, че още преди старта на сезона, голяма част от тротоарите от басейна до Морска гара са превърнати в паркинг. Въпреки забранителните знаци и предупредителната табела, че в района действа техническото средство "паяк", шофьорите масово са се настанили върху пешеходното пространство, а пешеходците, които обичат да се разхождат до Морска гара, трамбоват по пътното платно.