Не винаги възрастта на дадено превозно средство е показател за неговата сигурност. Основен показател за това е най-вече амортизацията. Това заяви директорът на ДАИ-Варна
Коста Панайотов. Според него, са извършени проверки на фирми, които извършват превози по редовни линии.
"Идеята на тази проверка беше да се провери дали има необходимата организация във връзка с предпътните прегледи, които трябва да се правят. Установи се, че по отношение на градските превози в това отношение има отлична организация. Автобусите се проверяват от правоспособни лица, задължително минават на канал, дори всекидневно се проверяват спирачните системи без това да е задължително", заяви
Коста Панайотов.
Той посочи, че предпътните прегледи са предвидени по норматив без да бъде изработена специална наредба, в която да се казва при какви условия трябва да се извършват - какъв а е обхват, честотата и от какви лица да се извършва прегледа.
"При проверките ние се натъкваме на различни подходи, но изискването се изпълнява от всички фирми, въпреки, че вариациите са различни", посочи
Коста Панайотов.
В градската мрежа на Варна се движат около 400 автобуса. При тях възрастта от над 15 години е над 70 %. По отношение на тези превозни средства, които извършват междуобщински, междуобластни и международни превози, възрастта от над 15 години е около 18 %. "Някои от фирмите имат стари, над 30-годишни автобуси, но при проверката установихме, че единия беше подготвен за бракуване, а другия се ремонтираше. Фирмите, които правят превози на далечни дестинации отговарят на всички изисквания", посочи
Коста Панайотов.
Източник: Радио "Фокус"