Поддържането на пътищата чисти и безопасни с подобен метод е често срещата практика в северните държави. Системата може да бъде изградена с помощта на нагревателни кабели, вградени в асфалта. За захранването им може да се ползва електричеството за тролеите, обясни арх. Игнатов.
Инвестиционният проект за ремонт на моста предвижда и инсталиране на автоматизирана система при аварии. Бариери в двата края на моста ще регулират движението на автомобили, като при авария автоматично ще се отбива движението. Предвижда се и светлинна сигнализация и светлинно информационно табло, отбеляза още проектанът.
Триметров парапет ще огражда моста встрани като превантивна мярка срещу самоубийствата. След ремонта по моста трябва да има велоалеи и нови пешеходни зони - от едната страна на моста ще е тротоарът, а от другата - велоалеята.
За ремонта на Аспаруховия мост се говори от доста време. Той ще струва 35 милиона лева и трябваше да започне в началото на тази година. В края на декември обаче регионалният министър Лиляна Павлова обяви, че в бюджета за следващата година не са осигурени необходимите средства за рехабилитация на Аспаруховия мост. Във Варна тя обясни, че това зависи от възможността за добра събираемост на приходите.