Напрежението с картите ескалира, пенсионери припадат по опашките

Автор: Пламена Николова
Коментари (11)
10:59 / 13.07.2016
4460
Напрежението с издаването на абонаментни карти за градския транспорт за пенсионери във Варна ескалира, видя репортер на Varna24.bg.

Възрастните хора са изнервени и роптаят срещу това, че им се налага да висят пред пунктовете почти целодневно. 

Хора с бастуни и патерици, хипертоници и възрастни хора с други заболявания чакат с часове, за да получат картите си.
 
На повечето опашки правят списъци, за да има някакъв ред и организация. Мнозина идват за трети или четвърти пореден ден, за да успеят да стигнат до гишетата. 

На един от най-натоварените пунктове, този до училище "Димчо Дебелянов", към 10 часа тази сутрин имаше записани 280 човека. Предният ден до около 17 часа служителките в пункта са обслужили около 800 пенсионера. 

Тази сутрин възрастна жена е била отведена с такси към здравно заведение, тъй като и е прилошало докато чака, разказаха очевидци. 

Разярен читател на Varna24.bg, който чака на опашка в "Младост" се обади, за да каже, че утре група от възмутени граждани ще посетят съветниците от комисията по транспорт към Общинския съвет, за да изразят недоволството си от създалата се ситуация.

Според човека, пожелал анонимност, от януари 2015 г. се очаква въвеждането на новата билетна система, която да облекчи не само възрастните хора, но и всички варненци. 

"От една година настояваме инвалидите и пенсионерите да имат право да пътуват по две линии, тези превилегии ни бяха отнети", роптае човека. Според него Наредбата за преференциално пътуване се нуждае от сериозни поправки. Според варненецът бавенето на новата организация в градския транспорт се прави умишлено, тъй като досега билетите и картите се отчитали като ценни книжа от НАП и се таксували по друг начин".

"Срокът за получаване на картите беше удължен от фирма "Градски транспорт" до 20 юли. На нашия сайт обявихме, че срокът вече е удължен до 24 юли. Ще работим докато обслужим и последния пенсионер. Препоръчахме на хора да ги извозим с осигурен безплатен транспорт до Галата, където пункта ни не е толкова натоварен. 

Над 42 000 са пенсионерите, които получават карти на тримесечие и уверявам ви, служителите ни правят всичко по силите си да работят бързо и акуратно. За сметка на това не мога да ви опиша възрастни хора какви ругатни и обиди използват по адрес на жените, които работят зад гишетата. Всичките 11 пункта, включително и тези на "Транстриумф", обслужват граждани. Единствено пункта на жп гара не работи. 

Ситуацията не е извънредна, на всяко тримесечие се получава същата картина. Проблемът е, че сега е твърде горещо. Молим хората за повече разбиране и търпение. Не е нужно още в първите дни да се редят по опашките всички, при условие, че в този период, докато получат новите си карти, те пътуват със старите. В пунктовете няма физическа възможност да работят повече служителки.

Не виждам защо се създава изкуствено напрежение и се налага всички тези възрастни хора да стоят с часове в жегата", коментира за Varna24.bg изпълнителният директор на фирма "Градски транспорт" Злати Златев.

Той сподели, че всеки месец чакат нареждане от общината за пускане в експлоатация на новата билетна система, но това до момента не се случва. 

Неотдавна кметът на Варна Иван Портних обясни, че забавянето идва заради това, че не е приключила фискализацията на устройствата за продажбата на билетчета.

Виж коментарите (11)
Още новини от Новини от Варна:
Варненци се наредиха за върбови клонки в най-старата църква в мор...
Катастрофа в центъра на Варна
Изненада: Вижте тези данни за цените на имотите във Варна!
Стотици варненци се включиха в кампанията за почистването на град...
Варна е вторият най-скъп град за жилищни имоти
Кметът Благомир Коцев даде сериозно обещание на министъра на тури...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).