Всичко това може да се разреши много лесно, само с няколко поправки в нормативната уредба, твърди Куликов. Главната спънка било уреждането на финансовите отношения между институциите. Ако се унифицирали цените на услугите в различните ведомства, до голяма степен тя щяла да отпадне. Към момента за най-простата услуга - копиране на документ в различните учреждения се таксува различно.
В случай, че се въведе една цена, общината също ще може да издава копия на гражданите, дори от онези книжа, които не се намират вече в нейния архив. Парите за консумативите ще постъпват в местната хазна, а тези за услугата да се привеждат на Държавния архив. Така най-накрая на практика ще заработи електронното правителство и документооборот, смята главният секретар.
Той се оплака от още един проблем, с който се сблъсквали администрацията и гражданите. Независимо че по норматив електронният подпис има силата на собственоръчен такъв, в много от ведомствата изрично настоявали документите от общината да носят и мокър печат. С това на практика напълно се обезсмисля идеята за съкращаване на бюрократичните процедури и електронно обслужване на гражданите, коментира още Куликов.
Източник: в. "Позвънете новини"